Cílem předmětu je rozvinutí praktických dovedností v programování s důrazem na vývoj aplikací s využitím objektově orientovaných jazyků pro mobilní platformu a poskytnutí odpovídajících teoretických poznatků. Posláním předmětu je rozvinutí pokročilých dovedností v objektovém programování s důrazem na oblast návrhu a tvorby aplikací pro platformu Android. V oblasti praktické je cílem zvládnutí tvorby vlastních aplikací, resp. realizace projektů v objektových vývojových nástrojích.
Poslední úprava: Procházka Josef, PhDr., Ph.D. (04.09.2019)
The aim of the course is to develop practical skills in programming with an emphasis on the development of applications using object-oriented languages for the mobile platform and to provide relevant theoretical knowledge. The mission of the course is to develop advanced skills in object-oriented programming with an emphasis on the design and development of applications for the Android platform. In the practical area, the goal is to master the creation of applications in object-oriented development tools.
Poslední úprava: Štípek Jiří, PhDr., Ph.D. (26.01.2023)
Deskriptory
Příprava na výuku
Doba očekávané přípravy na 1 hodinu praxe
0 hodin
Samostudium literatury (za semestr)
3 hodin
Práce se studijními materiály (za semestr)
5 hodin
Plnění průběžných úkolů (za semestr)
10 hodin
Plnění předmětu
Seminární práce
30 hodin
Příprava na zápočet
2 hodin
Příprava na zkoušku a zkouška
0 hodin
Poslední úprava: Battistová Eva, PaedDr. (25.01.2023)
Podmínky zakončení předmětu
Zkouška
Podmínkou pro úspěšné zakončení předmětu je odevzdání úkolů, které budou zadávány a odevzdávány průběžně prostřednictvím VLE Moodle, přičemž je nutné dosáhnout celkového průměrného hodnocení úkolů alespoň 80 %. Neodevzdané úkoly se započítávají do průměru s hodnocením 0 %. Všechny úkoly bude možné na základě hodnocení přepracovat a odevzdat znovu (termín pro přepracovanou verzi bude adekvátně posunut).
Klasifikace bude udělena na základě vypracování úloh závěrečného zadání, které bude realizováno prezenční formou v předem vypsaných termínech v SIS. Závěrečném zadání, které studující obdrží bude obsahovat 4 - 6 jednodušších úloh a jeho úkolem bude naprogramovat funkční řešení ve stanoveném časovém limitu.
Poslední úprava: Štípek Jiří, PhDr., Ph.D. (26.01.2023)
Literatura
DARWIN, I. Android Cookbook, 2nd Edition: Problems and Solutions for Android Developers. O’Reilly, 2017.
HORTON, J. Android Programming for Beginners, 3rd Edition. Packt Publishing. 2021.
LACKO, L. Mistroství – Android: Kompletní průvodce vývojáře. Computer Press, 2017. ISBN 9788025148754
ROY, A., KARANPURIA, R. Kotlin Programming Cookbook. Packt Publishing, 2018.
Poslední úprava: Štípek Jiří, PhDr., Ph.D. (18.01.2024)
Sylabus
Obsah předmětu se věnuje nejprve vybraným aspektům jazyka Java v kontextu platformy Android – vláknům, životnímu cyklu vláken, vícevláknovým aplikacím a spolupráci vláken v program a následně se zaměřuje na platformu Android, problematiku tvorby GUI aplikací, zobrazování komponent, událostí a reakcím na události, základní typy komponent, vlastnosti komponent a jejich události, kontejnerové komponenty, graficu, komunikaci po síti, možnosti využití senzorů a v neposlední řadě se věnuje základům práce ve vybraném vývojovém prostředí
Poslední úprava: Procházka Josef, PhDr., Ph.D. (04.09.2019)
Studijní opory
Pro podporu výuky bude využito VLE Moodle (virtuální vzdělávací prostředí). Odkaz na kurz a klíč k zápisu budou sděleny na první výuce a následně zaslány účastníkům kurzu e-mailem prostřednictvím SIS.
Poslední úprava: Štípek Jiří, PhDr., Ph.D. (26.01.2023)