Studenti jsou v předmětu vedeni k metodické práci v kompletním spektru hudebních činností (poslechových, hudebně pohybových, pěveckých a instrumentálních), a to v jejich autonomní podobě, kombinacích i v didaktické posloupnosti. Studenti získávají dovednost organizovat a zřetelně vést hudební činnosti přiměřené dětem předškolního věku a realizovatelné v MŠ. Pozornost se při výuce předmětu věnuje: • výběru a způsobu organizace hudebních činností s ohledem na psychomotorické schopnosti předškolních dětí a jejich rozvoj • motivaci a průběhu poslechových hudebních činností s prvky dramatické výchovy • pohybovým prvkům: pochod, chůze, poskok, cval a pohybová improvizace s hudebním doprovodem • kritériím výběru písní a říkadel v MŠ a různým způsobům jejich osvojení • nácviku ostinátních doprovodů hrou na tělo, jednoduché nástroje a Orffův instrumentář • osvojování pohybových prvků a choreografií • hudebním činnostem v logopedické prevenci - s akcentem na děti s narušenou komunikační schopností a s odlišným mateřským jazykem
Poslední úprava: Kmentová Milena, Mgr., Ph.D. (17.02.2018)
Development of students' musicalness through instrumental and music & movement activities, and mastering the
methodology of conducting instrumental and music & movement activities of preschool children. Modernisation of music
education in kindergartens.
Poslední úprava: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (26.04.2010)
Cíl předmětu
Cílem předmětu je rozvoj hudebnosti studentů prostřednictvím komplexu hudebních činností a zvládnutí metodiky vedení hudebních činností v prostředí MŠ.
Poslední úprava: Kmentová Milena, Mgr., Ph.D. (17.02.2018)
Podmínky zakončení předmětu
viz Protokol pro klasifikovaný zápočet - soubory
Prezentace vlastní pomůcky pro rytmický diktát (3-4 slova + obrázky) Výběr vhodných slov pro rytmický diktát k předložené písni nebo říkadlu Hra a zpěv jedné písně k hudebně pohybovým činnostem B. Viskupové, dle vlastního výběru Hra na klavír nebo na flétnu k hudebně pohybové hře s dvěma kontrastními múzickými faktory Prezentace vypracovaných Pracovních listů "Hudební činnosti v logopedické prevenci" Prezentace pracovního listu pro děti (tematicky ke konkrétní písni dle vlastní volby)
Poslední úprava: Kmentová Milena, Mgr., Ph.D. (18.04.2018)