|
|
|
||
Cílem sociálně psychologického výcviku je přivést studenty k prožitkovému rozšíření sebepoznání prostřednictvím hlubšího nahlédnutí vlastní role při utváření interpersonálních vztahů uvnitř skupin. Studenti si budou moci na modelových příkladech prakticky vyzkoušet vlastní komunikativní schopnosti a dovednosti, pochopení vlastního statutu, pozice včetně revize a reflexe vlastní osobnosti.
Poslední úprava: KUCIREK/PEDF.CUNI.CZ (07.09.2012)
|
|
||
Cílem sociálně psychologického výcviku je přivést studenty k prožitkovému rozšíření sebepoznání prostřednictvím hlubšího nahlédnutí vlastní role při utváření interpersonálních vztahů uvnitř skupin. Poslední úprava: KUCIREK/PEDF.CUNI.CZ (07.09.2012)
|
|
||
BIERACH, A. Za maskou je člověk. Jak prohlédnout přetvářku. Praha: Alternativa, 1997. ISBN 80-85993-27-9.
JANOUŠEK, J. Verbální komunikace a lidská psychika. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1594-0.
KOPŘIVA, K. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-181-6.
PINDEŠOVÁ, E. Umění komunikace - znak profesionální kompetence: sociálně psychologický výcvik - manuál k metodice výcviku. Brno: 2002. ISBN 80-86568-14-8.
VALENTA,J. Dramatická výchova a sociálně psychologický výcvik. Praha: ISV, 1999. ISBN 80-85866-40-4. Poslední úprava: KUCIREK/PEDF.CUNI.CZ (07.09.2012)
|
|
||
Požadavky pro získání zápočtu: Aktivní účast na hodinách včetně účasti na zde prezentovaných aktivitách. Maximálně jedna absence na výukovém dni předmětu. Nižší účast je akceptována pouze při doložených vážných důvodech a po předchozím projednání s vyučujícím. V tomto případě může být pro úspěšné splnění předmětu vyžadována písemná práce nebo aktivita při hodině navíc. Příprava a prezentace aktivity psychosociálního rozvoje na hodině a odevzdání písemných podkladů. Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (17.01.2019)
|
|
||
1. Metody poznání své vlastní osobnosti 2. Vlastnosti úspěšného vyučujícího, rozvoj měkkých dovedností. 3. Techniky práce se skupinou, skupinová dynamika. 4. Zvládání konfliktních situací. 5. Komunikační dovednosti, zdravá a efektivní komunikace. 6. Neverbální komunikace, body-image. 7. Nácvik prezentačních dovedností. 8. Modelové ukázky a nácvik zvládání zátěžových situací. 9. Sebevědomí, autorita. 10. Asertivní chování. 11. Metody zvládání stresu 12. Nácvik relaxačních technik. Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (10.02.2016)
|