Studenti získávají dovednost organizovat a zřetelně vést hudební činnosti jako prevenci a profylaxi narušení komunikační schopnosti a podporu osvojování češtiny jako druhého jazyka v mateřské škole nebo v přípravné třídě.
Poslední úprava: Kmentová Milena, Mgr., Ph.D. (03.01.2020)
Students acquire the ability to organize and clearly conduct musical activities such as prevention and prophylaxis of communication disabilities and support for the acquisition of Czech as a second language in kindergarten or preparatory class.
Poslední úprava: Kmentová Milena, Mgr., Ph.D. (03.01.2020)
Podmínky zakončení předmětu
Splnění položek viz Protokol pro klasifikovaný zápočet - soubory.
Poslední úprava: Kmentová Milena, Mgr., Ph.D. (03.01.2020)
Literatura
LIŠKOVÁ, Marie. Hudební činnosti pro předškolní vzdělávání: včetně notových záznamů na CD. Praha: Raabe, 2006. ISBN 80-86307-26-3. Dostupné také z: http://toc.nkp.cz/NKC/200702/contents/nkc20061654728_1.pdf KMENTOVÁ, Milena. Slovo, slůvko, slovíčko, honem poběž, písničko!: hudební činnosti v logopedické prevenci. Praha: Portál, 2018. ISBN 978-80-262-1333-8. KMENTOVÁ, Milena. Hudební a řečové projevy předškolních dětí a jejich vzájemné ovlivňování. V Praze: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2015. ISBN 978-80-7290-869-1. KMENTOVÁ, Milena. Třídá zpívá ÍÁÍÁ: hudební hry v rozvoji fonematického uvědomování. Praha: Portál, 2019. ISBN 978-80-262-1479-3. KURKOVÁ, L. Dětská tvořivost v hudbě a pohybu. Praha 1981. soubory ke stažení: http://pages.pedf.cuni.cz/khv/studium/predskolni-pedagogika-a-vychovatelstvi/ucitelstvi-pro-ms/studijni-materialy-ke-stazeni/
Poslední úprava: Kmentová Milena, Mgr., Ph.D. (13.02.2020)
Sylabus
• výběr a způsob organizace hudebních činností s ohledem na psychomotorické schopnosti předškolních dětí a jejich rozvoj • motivace a průběh poslechových hudebních činností s prvky dramatické výchovy • pohybové prvky: pochod, chůze, poskok, cval a pohybová improvizace s hudebním doprovodem • kritéria výběru písní a říkadel v MŠ a různý způsob jejich osvojení • nácvik ostinátních doprovodů hrou na tělo, jednoduché nástroje a Orffův instrumentář • osvojování pohybových prvků a choreografií • hudební činnosti v logopedické prevenci: rozšiřování a aktivizace slovní zásoby, rozvoj fonematického uvědomování, rozvoj grafomotoriky.
Poslední úprava: Kmentová Milena, Mgr., Ph.D. (13.02.2020)