Cílem předmětu je aplikace získaných znalostí (z předmětů Vedení lidí a Řízení pedagogického procesu) a jejich přeměna v praktické dovednosti prostřednictvím řešení prakticky zaměřených úkolů v prostředí autentické školské praxe.
Poslední úprava: Mück David, Mgr. (07.10.2020)
The aim of the course is to apply the acquired knowledge (from the subjects Leadership and Management of Educational Process) and their transformation into practical skills by solving practically oriented tasks in an environment of authentic school practice.
Poslední úprava: Mück David, Mgr. (07.10.2020)
Deskriptory
Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, MS Teams, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod. (LMS Moodle). Zadávané úkoly – odevzdání do prostředí LMS Moodle, k diskuzím bude využíváno Diskuzní fórum v LMS Moodle.
Poslední úprava: Mück David, Mgr. (07.10.2020)
Podmínky zakončení předmětu
Příprava na setkání ve školách podle protokolů, návštěva webových stránek škol, příprava podnětů a dotazů
Aktivní účast na předepsaných setkáních
Odevzdané vypracované protokoly z návštěv jednotlivých škol
Zpětnovazební hodnocení praxí za semestr
Účast na prezenční výuce - reflexe praxí
Pozn.: Dle aktuální situace – distanční forma, včetně atestace.
Poslední úprava: Mück David, Mgr. (07.10.2020)
Literatura
Literatura využívaná v předmětech Vedení lidí a Řízení pedagogického procesu
Protokoly dílčích manažerských praxí
Poslední úprava: Mück David, Mgr. (07.10.2020)
Sylabus
Tematicky je předmět Řízení v praxi III zaměřena na základní oblasti předmětů Řízení pedagogického procesu a Vedení lidí: - tvorba, implementace a korekce ŠVP - autoevaluace školy - evaluace ped procesu, vytvoření systému hospitací na škole, hodnocení výsledků vzdělávání, nastavení kritérií - řízení školy v souladu se všemi jejími funkcemi - řízení změny v pedagogickém procesu - stanovení prioritní oblasti rozvoje školy,základní tendence vzdělávací politiky, regionální i odborná specifika - analýza vnějších a vnitřních podmínek ovlivňujících pedagogický proces školy (STEP, SWOT, užití dalších metod) - identifikace a tvorba různých typů plánů a strategií - styly vedení lidí, Emoční inteligence, Osobnost ředitele školy a jeho kompetence - personální management - Výběr a adaptace pracovníků,Rozvoj a hodnocení pracovníků,Odměňování a péče o zaměstnance - motivace - Tradičních motivační teorie,Moderní trendy v motivaci,Teorie vitality