PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Řízení v praxi I - OK0732K41
Anglický název: Management in Practice I
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: zimní
E-Kredity: 8
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/24, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 24 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Úroveň: základní
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Je záměnnost pro: OK0732K08
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Předmět je zaměřen na propojení teoretických poznatků s praxí se zaměřením na obsah předmětu Teorie a praxe školského managementu. Každý posluchač absolvuje v rámci předmětu Řízení v praxi I (RvP I) manažerské setkání na školách, školských zařízeních a dalších pracovištích svých spolužáků. Studenti jsou rozděleni do pracovních skupin. Výrazně je tak posílena forma týmové práce. Pracovní skupiny mají 5 - 7 členů a jsou sestaveny tak, aby v každé skupině bylo zastoupeno co nejvíce druhů a typů škol a školských zařízení. Tento základní model shadowingu převládá na začátku studia, v průběhu druhého a dalších semestrů je organizace postupně upravována tak, aby umožnila studentům možnost vlastní volby složení pracovní skupiny i školy, kde se předmět Řízení v praxi uskuteční. V průběhu manažerských setkání v předmětu RvPI navštěvují studenti různé typy škol a především mají možnost získat nové kontakty se stejnými profesionály, jako jsou sami. Prezenční výuka probíhá formou manažerských setkání - návštěvy na školách a školských zařízeních členů pracovní skupiny. Distanční výuka probíhá formou plnění zadaných úkolů z realizace manažerských praxí prostřednictvím Moodle. Předmět je v prezenční i distanční formě zaměřen i na získání orientace, praktické dovednosti a znalosti v oblastech zaměřených na využívání ICT při vedení školy se zaměřením na vytvoření a nastavení kurzu (příp. i webové stránky) v prostředí Moodle, vytvoření ankety, vytvoření a řízení diskusního fora, vytvoření odevzdávání úkolu, vložení studijního materiálu. Student získává manažerské dovednosti práce s ICT a aktivně se účastní řízené diskuse a výměny zkušeností. Cílem předmětu RvP I je vytvářet u studentů kompetence v odpovídající oblasti profesionálního řízení školy a formou vzájemného pozorování získat řadu zkušeností ,nových kontaktů a dosáhnout toho, aby se v praxi seznámili s co nejširším spektrem škol a školských zařízení naší vzdělávací soustavy.
Poslední úprava: SVOBOPET/PEDF.CUNI.CZ (18.03.2013)
Literatura

Literatura je uvedena u předmětu Teorie a praxe školského managementu, na který je předmět Řízení v praxi I obsahově zaměřen.

Poslední úprava: HOVAV3AP (30.04.2010)
Sylabus

Tematicky je předmět řízení v praxi I zaměřen na základní oblasti Teorie a praxe školského managementu, především na základní manažerské funkce a jejich uplatnění v praxi školských manažerů:

  • plánování
  • organizování
  • organizační struktura
  • kontrolování
  • kultura školy
  • rozhodování
  • manažerská etika
Poslední úprava: SVOBOPET/PEDF.CUNI.CZ (18.03.2013)
Podmínky zakončení předmětu
Akt. účast na MP, vypracování protokolů a úkolů.
Poslední úprava: SVOBOPET/PEDF.CUNI.CZ (18.02.2014)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK