Shrnutí teoretických a praktických poznatků a dovedností pro vyučování TV na 1. st. ZŠ. Způsob života, potřeby dětí, zdravotně orientovaná TV, ontogeneze motorIky, pohybové schopnosti a dovednost, formy, metody, postupy, organizace v TV, zájmové formy. Praktická práce s dětmi a analýza vyučovacích hodin.
Poslední úprava: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (13.11.2012)
Overview of theoretical and practical information and skills for teaching PE in elementary schools. Lifestyle, children needs, healthy oriented PE,ontogenesis of kinetic, Motions skills, forms, methods and procedures, organization in PE, interesting forms. Practical work with children and analysis of lessons.
Poslední úprava: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (30.06.2015)
Cíl předmětu -
Na základě teoretických a praktických poznatků a dovedností pro vyučování TV na 1. st. ZŠ osvojit praktickou práci s dětmi.
Poslední úprava: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (30.06.2015)
Acquire knowledge, skills and ability of students to apply them in practice in the lesson with children with self-reflection and subsequent diagnosis and evaluation of the effectiveness of teaching units.
Poslední úprava: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (30.06.2015)
Podmínky zakončení předmětu -
Požadavky ke splnění předmětu (zápočtu či zkoušky) jednoznačně vycházejí z obsahu sylabu, anotace a prostudovaného avizovaného seznamu literatury v popisu daného předmětu v SIS a jsou dále upřesněny vyučujícím vždy na začátku semestru. Podmínkou splnění předmětu je zpracová seminární práce v rámci stanoveného počtu zpracovaných příprav na hodinu a úspěšné splnění písemného testu alespoň na 75%.
Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (31.01.2020)
Requirements for completion of the course (credit or exam) are clearly based on the content of the syllabus, annotation and the consulted list of literature in the description of the subject in SIS and are further specified by the teacher at the beginning of the semester. The condition for the completion of the course is a seminar work within the specified number of processed preparations per hour and successful completion of a written test at least 75%.
Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (31.01.2020)
Literatura -
Dlouhý, M. Rozvoj pozornosti a výkonové motivace u mládeže se sluchovým postižením prostřednictvím intervenčního pohybového programu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 2011.
Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání. www.vuppraha/ramcovy.cz Dvořáková, H. Didaktika tělesné výchovy a dětí s hendikepy. Praha: UK PedF.
Dvořáková, H. Školáci v pohybu - tělesná výchova v praxi. Praha: Grada,2012. Mužík, L., Krejčí, M. Tělesná výchova a zdraví. Olomouc: Hanex. Mazal, F. Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex, 2000. Krejčí, M., Baumeltová, M. Optimalizace denního režimu žáků mladšího školního věku. České Budějovice: INCA 1999. Krejčí, M., Baumeltová, M. Týdny zdraví ve škole. České Budějovice: JČU, 2001.
Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (31.01.2020)
Dlouhý, M. Rozvoj pozornosti a výkonové motivace u mládeže se sluchovým postižením prostřednictvím intervenčního pohybového programu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 2011.
Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání. www.vuppraha/ramcovy.cz Dvořáková, H. Didaktika tělesné výchovy a dětí s hendikepy. Praha: UK PedF.
Dvořáková, H. Školáci v pohybu - tělesná výchova v praxi. Praha: Grada,2012. Mužík, L., Krejčí, M. Tělesná výchova a zdraví. Olomouc: Hanex. Mazal, F. Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex, 2000. Krejčí, M., Baumeltová, M. Optimalizace denního režimu žáků mladšího školního věku. České Budějovice: INCA 1999. Krejčí, M., Baumeltová, M. Týdny zdraví ve škole. České Budějovice: JČU, 2001.
Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (31.01.2020)
Sylabus -
Teoretické přednášky: tělesná výchova v Rámcovém vzdělávacím programu základního vzdělávání, pojetí zdraví, výchova ke zdravému způsobu života, dítě a jeho potřeby, ontogeneze motoriky, formy, metody, styly řízení v TV, diagnostika v TV a diagnostika vyučovacího procesu. Semináře: praktická aplikace teoretických poznatků včetně užití metod evaluace. Zápočtové požadavky - aktivní účast na seminářích, praktické řízení na vylosované (zadané) téma, zpracování tří příprav na jednotku TV. Ústní zkouška.
Poslední úprava: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (13.11.2012)
Theoretical courses - physical education in "General education programme for primary education", health, healthy life style, child and its needs, development of motor skills, forms, methods, styles of directing PE. Diagnostic methods. Practice - application of theory using evaluation. Requirements - active attendance, leading a lesson, elaborating three writing plans. Oral exam.