PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Didaktické situace ve vyučování matematice - OK0610513
Anglický název: Didactic situations in the teaching of mathematics
Zajišťuje: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: oba
E-Kredity: 2
Rozsah, examinace: 0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (999)
letní:neurčen / neurčen (999)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Kurz bude zaměřen na přípravu studentů na vstup do učitelské praxe. Budeme se snažit propojit a doplnit poznatky dosažené v průběhu dosavadního studia matematiky a didaktiky matematiky ve studenty vybraných oblastech a získat ucelený pohled na matematické vzdělávání v 1.-5. ročníku ZŠ. Studenti by si měli ujasnit přínos jednotlivých tématických okruhů a jejich provázanost.
Poslední úprava: Macháčková Jana, Mgr., Ph.D. (10.09.2022)
Cíl předmětu

 Cílem předmetu je kultivace matematické kultury studentů.  Zvláště prohlubování (a) matematických poznatků a didaktických přístupů k nim, (b)uplatňování těchto poznatků ve vyučovací praxi.

Poslední úprava: Macháčková Jana, Mgr., Ph.D. (10.09.2022)
Literatura

Vybrané texty z publikací dostupných na www.suma.jcmf.cz, zvláště z:

Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky

Učební materiály pro 1. stupeň ZŠ.

Studium materiálů průběžně zadávaných na semináři.

Odvárko, O, Kadleček J. Přehled matematiky pro základní školy a víceletá gymnázia. 

Poslední úprava: Macháčková Jana, Mgr., Ph.D. (10.09.2022)
Požadavky ke zkoušce

Aktivní účast na semininři

V případě přechodu na distanční výuku z důvodu nemožnosti konat prenční výuku na fakultě:


a) bude posílena distanční složka výuky formou dodatečných úkolů v Moodle nebo na Google Disku

b) bude organizována online výuka G - suit, přičemž
bude vyžadována aktivní účast na této výuce, jejímž předpokladem je
přítomnost kamery a mikrofonu na straně studenta."

Seminární práce v rozsahu 3-5 stran podle úkolů zadaných na semináři.

Poslední úprava: Macháčková Jana, Mgr., Ph.D. (10.09.2022)
Sylabus

Obsah vzdělávání jako systém propedeutik. Tématické okruhy: Čísla a početní operace; Vztah celek - část; Závislosti; Práce s daty; Geometrie.Vyhledávání prostředí stimulujících probírání určitého tématu (a naopak - které téma je vhodné probírat v určitém prostředí).

Úlohy vyrůstající z reálných situací. Otevřené úlohy. Řešení úloh a tvoření úloh.

Individuální a společné reflexe.

Poslední úprava: Macháčková Jana, Mgr., Ph.D. (10.09.2022)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK