PředmětyPředměty(verze: 916)
Předmět, akademický rok 2022/2023
   Přihlásit přes CAS
Thematic and project Teaching in Music Education - OINH4H021A
Anglický název: Thematic and project Teaching in Music Education
Zajišťuje: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
Virtuální mobilita / počet míst: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Garant: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (27.10.2020)
The course is designed as a practical seminar based on theoretical foundations and didactic knowledge of thematic and project teaching (integration of teaching across educational subjects, with an emphasis on music education). Emphasis is placed on the meaningfulness, intentions and "realism" of lesson models. Thematic teaching, which offers cognition in a broader context, and project teaching, which connects real-life education, are a suitable, effective and desirable alternative to traditional ways of teaching aesthetic subjects.
Cíl předmětu - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (31.01.2022)
Methodology of teaching, creation and implementation of student projects. Emphasis is placed on the meaningfulness of the created projects and the real possibility of their use in the pedagogical practice of the future teacher. The priority is consultations in a seminar group of students with the aim of mastering the precise formulations of intentions, starting points, planning, setting the main goals of the submitted projects. The aim of the course is to create a "database" of verified projects that future graduates can use in their teaching practice, or can serve as model projects for real future projects.
Deskriptory - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (31.01.2022)

Expected preparation time for 1 hour of lecture: 0 minutes

Expected preparation time for 1 exercise: 30 minutes

Self-study of literature (per semester): 15 hours

Work with study materials (per semester): 15 hours

Completion of continuous tasks (per semester): 10 hours

Preparation for credit: 5 hours

Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (27.10.2020)

Kaschub, M., Smith, J. Promising practices in 21st century music teacher education. Oxford University Press,2014. 304 pp. ISBN: 978-0-19-938475-4.

Tobias, E., Campbell, M., Greco, P. Bringing curriculum to life: Enacting project-based learning in music programs. NAfME, 2015, pp. 39-47.

Solomon, G. Project-Based Learning. Available on: https://free.openeclass.org/modules/document/file.php/ENG155/Projects%20online/PBL-Primer-www_techlearning_com.pdf

Gaunt, H., Westerlund, H. Collaborative Learning in Higher Music Education. Routledge, 2016. 302 pp. ISBN 9781138270121.

 

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (31.01.2022)

1. Suggestions of project topics, discussion.

2.-12. Implementation of projects (individually or in pairs of students).

Podmínky zakončení předmětu - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D. (31.01.2022)
Presentation of own author's project within seminars with active involvement of other students in the model role of pupils.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK