PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Continuous Teaching Practice at Lower Secondary School with Reflection - OINA4A023A
Anglický název: Continuous Teaching Practice at Lower Secondary School with Reflection
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 24 [hodiny]
Počet míst: neurčen / 0 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Vyučující: doc. PhDr. Klára Uličná, Ph.D.
Anotace -
The aim of the study subject is to develop students’ ability to apply acquainted ELT methodology knowledge and skills into practice as well as to develop students’ ability to analyse the gained experienced. The teaching practice includes observations of practising teachers and mutual observations as well as, and mainly, own teaching performance. The teaching practice is followed by a its reflection. Topics: •Specific aspects of ELT in the context of lower secondary schools (ISCED 2). •Curricular documents •Lesson planning and its realization. •Reflection of the experience and identification of own strengths and space for improvement. •Developing students’ ability to transfer obtained knowledge into practice.
Poslední úprava: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (26.10.2020)
Literatura -

BROWN, H. Douglas. Teaching by principles: an interactive approach to language pedagogy. White Plains: Pearson Education, 2007, ISBN 978-0-13-612711-6.

GOWER, Roger, Diane PHILLIPS a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. New ed. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 1995. ISBN 04-352-4059-5.

Framework educational programme. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2007. ISBN 978-80-87000-37-3.

RICHARDS, Jack C. a Charles LOCKHART. Reflective teaching in second language classrooms. New York, NY, USA: Cambridge University Press, 1994, ISBN 05-214-5803-X.

SCRIVENER, Jim. Learning teaching: the essential guide to English language teaching. Oxford: Macmillan, 2011. ISBN 978-0-230-72984-1.

Common European framework of reference for languages: learning, teaching, assessment. (2001). Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 0 521 00531 0

Poslední úprava: Kadrnožková Monika, PhDr., Ph.D. (26.10.2020)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK