PředmětyPředměty(verze: 916)
Předmět, akademický rok 2022/2023
   Přihlásit přes CAS
Thematic and project Teaching in Music Education - OENHH2172Z
Anglický název: Thematic and project Teaching in Music Education
Zajišťuje: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 7
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
Virtuální mobilita / počet míst: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OINH4H021A
Garant: PhDr. Petra Bělohlávková, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (22.10.2021)
The course is designed as a practical seminar based on theoretical foundations and didactic knowledge of thematic and project teaching (integration of teaching across educational subjects, with an emphasis on music education). Emphasis is placed on the meaningfulness, intentions and "realism" of lesson models. Thematic teaching, which offers cognition in a broader context, and project teaching, which connects real-life education, are a suitable, effective and desirable alternative to traditional ways of teaching aesthetic subjects.
Literatura -
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (22.10.2021)

Kaschub, M., Smith, J. Promising practices in 21st century music teacher education. Oxford University Press,2014. 304 pp. ISBN: 978-0-19-938475-4.

Tobias, E., Campbell, M., Greco, P. Bringing curriculum to life: Enacting project-based learning in music programs. NAfME, 2015, pp. 39-47.

Solomon, G. Project-Based Learning. Available on: https://free.openeclass.org/modules/document/file.php/ENG155/Projects%20online/PBL-Primer-www_techlearning_com.pdf

Gaunt, H., Westerlund, H. Collaborative Learning in Higher Music Education. Routledge, 2016. 302 pp. ISBN 9781138270121.

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK