PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Educational Counselling - OEBPS13088
Anglický název: Educational Counselling
Zajišťuje: Katedra psychologie (41-KPSY)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: oba
E-Kredity: 6
Rozsah, examinace: 1/1, Zk [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OEN2313088
Další informace: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=10591
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PhDr. Pavla Presslerová, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Kurz představí základy výchovného poradenství: původ a vývoj, instituce, školní poradenské pracoviště, metody, kritická místa.
Poslední úprava: Viktorová Ida, PhDr., Ph.D. (30.10.2019)
Cíl předmětu - angličtina

The aim of the course is to get acquainted with the basic principles of educational counseling. Students will learn how to orient themselves in problems that the educational counselor solves, what competences, intervention possibilities and possibilities of cooperation with other experts.

Poslední úprava: Presslerová Pavla, PhDr., Ph.D. (15.05.2019)
Podmínky zakončení předmětu -

Konzultace se vyučujícím

Esej na vybrané téma

Poslední úprava: Viktorová Ida, PhDr., Ph.D. (30.10.2019)
Literatura -

Erchul, W. P., & Sheridan, S. M. (2008). Handbook of research in school consultation. New York: Lawrence Erlbaum Associates. Retrieved from http://www.loc.gov/catdir/toc/ecip0715/2007014055.html

Harris, K. R., Graham, S., & Urdan, T. C. (c2012). APA educational psychology handbook. Washington, DC: American Psychological Association.

Kane, J. (2011). Social class, gender and exclusion from school. London and New York: Routledge - Taylor & Francis Group. Retrieved from http://www.routledge.com/books/details/9780415553025.

Quigney, T. A., & Studer, J. R. (2016). Working with students with disabilities: a guide for school counselors [Online]. New York: Routledge. Retrieved from https://search.ebscohost.com/login.aspx?authtype=shib&custid=s1240919&direct=true&db=nlebk&AN=1159792&site=eds-live&scope=site&lang=c

Quicke, J. ([2009]). Inclusion and psychological intervention in schools: a critical autoethnography. Dordrecht: Springer.

Ponterotto, J. G., Utsey, S. O., & Pedersen, P. (2006). Preventing prejudice: a guide for counselors, educators, and parents (2nd ed). Thousand Oaks: Sage Publications. Retrieved from http://www.loc.gov/catdir/toc/ecip061/2005028326.html.

Santrock, J. W. (2011). Educational psychology (5.vyd). New York: McGraw-Hill.

Smith, P. K. (2014). Understanding school bullying: its nature & prevention strategies. Los Angeles: SAGE.

Snowman, J., & McCown, R. (2011). Psychology applied to teaching (13th ed). Belmont: Wadsworth.

Sternberg, R. J., & Williams, W. M. (c2010). Educational psychology (2nd ed). Upper Saddle River, N.J.: Merrill.

(further literature will be specified according to the topic of the essay)

Poslední úprava: Viktorová Ida, PhDr., Ph.D. (30.10.2019)
Požadavky ke zkoušce - angličtina
  • Written essay
  • Active approach in the lectures 
Poslední úprava: Presslerová Pavla, PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
Sylabus

Výchovné poradenství 

původ a vývoj poradenství 

instituce výchovného a vzdělávacího poradenství 

metody

školní poradenské pracoviště

školní poradenství 

úkoly a cíle poradenství u nás

Poslední úprava: Viktorová Ida, PhDr., Ph.D. (30.10.2019)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK