|
|
|
||
Cílem předmětu je v návaznosti na předmět Úvod do lingvodidaktiky zprostředkovat studentům další teoretické poznatky z
didaktiky a lingvodidaktiky zaměřené na řečové dovednosti včetně metodologie ověřování a
testování. V rámci seminářů seznámit studenty s formami práce se slovní zásobou, prezentací a nácvikem mluvnického
učiva včetně efektivních forem nácviku zvukové a grafické stránky jazyka. Naučit je
chápat hodnocení a klasifikaci jako integrovanou součást výuky včetně jejich motivačních a aktivizačních aspektů.
Obsah předmětu tvoří následující témata: Jazykové prostředky a jejich pojetí a funkce v současné
lingvodidaktice. Mluvnické učivo, výběr, prezentace, procvičování, upevňování, opakování. Slovní zásoba, sémantizace, tematické
okruhy, sémantická pole - práce se slovní zásobou. Role výcviku výslovnosti a pravopisu ve výuce německého jazyka.
Typologie cvičení. Motivace a aktivizace žáků ve vyučování německého jazyka, funkce jazykové hry. Hodnocení, klasifikace, funkce a druhy jazykových testů.
Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (13.09.2023)
|
|
||
BAUSCH, K.R.; CHRIST, H.; KRUMM, H.J. Handbuch Fremdsprachenunterricht. 3. überarbeitete und erweiterte Aufl. Tübingen; Basel : Francke Verlag, 1995. ISBN 3-8252-8043-8. Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (13.09.2023)
|
|
||
- Aktive Teilnahme am Seminar - Didaktisierung ausgewählter Themen - Durchführung laufender Aufgaben Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (13.09.2023)
|
|
||
Sprachliche Mittel und ihre Funktion im heutigem Sprachunterricht. Grammatik, Stoffauswahl, Präsentation, Übung, Vertiefung, Wiederholung. Wortschatz, Semantik, Themenbereiche, semantische Felder – Arbeit mit Wortschatz. Die Rolle des Aussprache- und Rechtschreibtrainings im Deutschunterricht. Typologie der Übungen. Motivation und Aktivierung von Schülern im Unterricht der deutschen Sprache, Funktionen des Sprachspiels. Bewertung, Klassifizierung, Funktionen und Arten von Sprachtests. Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (13.09.2023)
|