|
|
|
||
Předmět je zaměřen na získávání a utvrzování znalostí v těch hudebněpedagogických a hudebněteoretických oblastech, které bezprostředně souvisejí s úzkým odborným zájmem doktoranda, které však nemusejí mít přímou souvislost s tématem práce samotné. Přestože rozhodující vědecký zájem vede doktoranda již na samém počátku studia k výběru a definici tématu disertační práce, širší odborně zájmové spektrum ho zpravidla motivuje i k tomu, aby se během studia alespoň dotýkal dalších oblastí a aby tyto zkušenosti zúročoval v publikační činnosti a v prezentaci na konferencích. Taková činnost vhodným způsobem utvrzuje nezbytný vědecký fundament doktoranda a potažmo přispívá i ke kvalifikovanému náhledu na stěžejní téma zpracovávané v disertační práci.
Poslední úprava: NEDELKA/PEDF.CUNI.CZ (10.03.2013)
|
|
||
Studující získá orientaci v jedné z oblastí hudební teorie a pedagogiky. Studující tuto orientaci prokáže na úrovni odborného článku nebo při prezentaci na konferenci. Poslední úprava: Nedělka Michal, prof. PaedDr., Dr. (11.09.2024)
|
|
||
Analýza vybraného hudebněpedagogického jevu v kontextu současného vzdělávání. Ústní prezentace problematiky a závěrů. Poslední úprava: Nedělka Michal, prof. PaedDr., Dr. (28.10.2019)
|
|
||
Kulka, Jiří a kol.: Komplexní analýza uměleckého díla. 1. vyd. Praha, SPN 1988. 93 s. Janeček, Karel: Melodika. Praha, Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění 1956. 203 s. Janeček, Karel: Tektonika. 1. vyd. Praha - Bratislava, Supraphon 1968. 244 s. Nedělka, Michal: Z odkazu žáků Pavla Bořkovce.
Jiránek, Jaroslav: Úvod do historie hudební analýzy a teorie sémantické hudební analýzy. 1. vyd. Praha, SPN 1991. 55 s. Kresánek, Jozef: Tonalita. 1. vyd. Bratislava, Opus 1983. 406 s. Risinger, Karel: Nauka o hudební tektonice. 1. vyd. Praha, AMU 1998. 573 s. Risinger, Karel: Nauka o harmonii XX. století. 1. vyd. Praha, Supraphon 1978. 659 s. Tichý, Vladimír: Hudební analýza jako stimul a nástroj rozvoje kreativity. In: Olomoucké jarní muzikologické konference, Olomouc 2000, s. 13 – 18. Tvrzský, Jaroslav: K problematice statistické harmonické analýzy. In: Živá hudba, Praha 1973, s. 135 – 164. Zenkl, Michal: Časová makrostruktura v hudbě a základní zákony jejího zapamatování. In: Živá hudba, IX. Praha 1986, s. 149 – 152. Zenkl, Michal: Existují nové tektonické principy? In: Živá hudba, IX. Praha 1986, s. 143 – 148. Zenkl, Michal: Příspěvek k metodice komplexního rozboru skladeb. In: Živá hudba, VIII. Praha 1983, s. 341 – 390.
Poslední úprava: Nedělka Michal, prof. PaedDr., Dr. (28.10.2019)
|
|
||
Analýza vybraného hudebněpedagogického jevu v kontextu současného vzdělávání. Ústní prezentace problematiky a závěrů. Poslední úprava: Nedělka Michal, prof. PaedDr., Dr. (28.10.2019)
|
|
||
Hudební výchova a výchova umělecká Principy vnímání hudby jako umění probíhajícího v čase Vztah vnímání hudby a jazykového projevu Hudební paradigma a syntagma v hudbení pedagogice Tvar, forma, tektonika Jazykové prostředky při verbalizaci kvalit, vlastností hudby a estetického prožitku Poslední úprava: Nedělka Michal, prof. PaedDr., Dr. (28.10.2019)
|
|
||
Studující vědecky zpracuje zvolený problém z oblasti hudební teorie a pedagogiky a publikuje ho formou odborného článku nebo příspěvku na konferenci. Studující vysvětlí podstatu zpracovaného problému. Studující vyjmenuje dosavadní přístupy k řešení problému, vysvětlí inovativnost svého vlastního přístupu a zdůvodní ho. Studující popíše metody řešení. Studující popíše výsledky svého řešení a popíše další možnosti a perspektivy při pokračování řešení. Poslední úprava: Nedělka Michal, prof. PaedDr., Dr. (11.09.2024)
|