|
|
|
||
Cílem předmětu je získání základů a orientace v řízení školy, získání nových kompetencí a informací z oblasti řízení pedagogického procesu. Předmět je zaměřen na zvládnutí a získání nových kompetencí v oblasti strategie rozvoje školy a základních principech její tvorby. Student dovede stanovit priority rozvoje školy v souladu s cíly školy, zpracovat analýzu školy s respektováním vnitřních i vnějších determinant, aplikovat zásady strategického řízení do pedagogického procesu školy s ohledem na nové požadavky, proměnu cílů a funkcí školy 21. století. Dále se cíle předmětu vztahují k získání kompetencí a základů v uplatňování a koncepčním přístupu při řízení školy jako učící se organizace ve společnosti vědění. Student získá vědomosti a přehled o základních podmínkách a fázích pro uskutečnění změny v pedagogickém procesu, umí nalézt vztahy a shody mezi těmito pojmy a procesy.
Poslední úprava: Mück David, Mgr. (09.09.2024)
|
|
||
Studium se opírá o prezenční výuku v rozsahu uvedeném v sylabu a předpokládá i dostatečnou časovou dotaci věnovanou samostudiu a plnění zadaných úkolů. Poslední úprava: Mück David, Mgr. (09.09.2024)
|
|
||
Splnění všech distančních aktivit. Poslední úprava: Mück David, Mgr. (09.09.2024)
|
|
||
VETEŠKA, Jaroslav; SVOBODOVÁ, Zuzana a TURECKIOVÁ, Michaela, 2022. Školský management: konceptualizace a klíčové oblasti oboru. [Praha]: Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova. ISBN 978-80-7603-348-1. TROJAN, V. Pedagogický proces a jeho řízení,Wolters Kluwer Praha, 2018 (druhé aktualizované vydání), ISBN 978-80-7478-539-9 Distanční materiály v MS Teams
Poslední úprava: Mück David, Mgr. (09.09.2024)
|
|
||
Distanční část · získávání a analýza informací ze širšího kontextu (evropské tendence vzdělávání, vzdělávací politika státu a okolních zemí, srovnávací šetření, např. PISA) · analýza vnějších a vnitřních podmínek ovlivňujících pedagogický proces školy (STEP, SWOT, užití dalších metod) Prezenční část · Mise – vize – strategie v kontextu řízení pedagogického procesu · stanovení prioritní oblasti rozvoje školy v souladu se základními tendencemi vzdělávací politiky s ohledem na regionální i odborná specifika · identifikace a tvorba různých typů plánů a strategií, pochopení jejich významu a vzájemných souvislostí jako prostředku k zajištění kvalitnější práce pedagogického sboru, podpory nových přístupů, motivace i vzájemné komunikace Distanční část · kritická analýza odpovídajícího RVP · tvorba, implementace a korekce ŠVP · sestavení koncepce pedagogické práce · autoevaluace školy · klima školy Prezenční část · evaluace pedagogického procesu, vytvoření systému hospitací na škole, hodnocení výsledků vzdělávání, nastavení kritérií Distanční část · monitorování a vyhodnocování kurikula, zohlednění ovlivňujících faktorů Prezenční část · řízení školy jako učící se organizace. Poslední úprava: Mück David, Mgr. (09.09.2024)
|
|
||
Studující vysvětlí klíčové teoretické koncepty řízení pedagogického procesu, včetně principů vedení týmu a zlepšování kvality výuky. Studující navrhnou konkrétní plán pro vedení pedagogického týmu s ohledem na zlepšení kvality výuky. Studující reflektují své vlastní manažerské dovednosti a identifikují oblasti, kde se mohou dále rozvíjet. Studující navrhnou a provedou zlepšení pedagogického procesu ve své škole na základě získaných znalostí z kurzu. Poslední úprava: Svobodová Zuzana, Mgr., Ph.D. (09.09.2024)
|