|
|
|
||
Základem pro provozovací praxi hudby 17. a 18. století je studium hudebně teoretických traktátů. Studenti postupně získají
komplexní, diferencovaný a do hloubky jdoucí pohled na problematiku dobově poučené interpretace barokní hudby.
Důležitou součástí a cílem studia tohoto předmětu je praktické uplatňování získáných teoretických znalostí ve vlastní tvůrčí
umělecké činnosti a pedagogické praxi.
Poslední úprava: SVOBODAP/PEDF.CUNI.CZ (30.04.2008)
|
|
||
Dolmetsch, A.: The Interpretation of Music of the 17th and 18th Centuries, druhé vyd., London 1944 Donnington, R.: The Interpretation of Early Music, London 1963 Muffat, G.: Prvé poznámky o hraní francouzských baletů podle metody zesnulého pana de Lully, 1695 Quantz, J. J.: Versuch einer Anweisung die Flöte Traversiere zu spielen, Berlin 1752 Bach, C. Ph. E.: Versuch über die wahre Art das Clavier zu spielen, Berlin, 1753-62 Studijní literatura: Instrumentální hudba v Itálii v 1. pol. 17. století ( D. Castello, G. Legrenzi, B. Martini, G. Fontana) Florentská camerata (G. Caccini, G. Galilei) Hudba na francouzském dvoře v 17. století (J. B. Lully, A. Campra, M. Marais) Opera seria (J. H. Hasse, neapolská opera - L. Leo, G. B. Pergolesi) Melodrama (J. A. Benda a jeho němečtí současníci) Arcangelo Corelli a arkadiánská akademie G. F. Telemann - Die Tafelmusik
Poslední úprava: SVOBODAP/PEDF.CUNI.CZ (30.04.2008)
|