|
|
|
||
Vede posluchače k pochopení vývojových tendencí, seznámuje s prostředky vyučování a vzdělávání v závislosti na druhu vyučovacího předmětu.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (13.05.2019)
|
|
||
Aktivní práce při konzultacích. Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (28.10.2019)
|
|
||
ČADÍLEK, M., STEJSKALOVÁ, P. Didaktika praktického vyučování II. Brno: Akademické nakladatelství CERM, s.r.o., 2003. ČADÍLEK, M., LOVEČEK, A. Didaktika odborných předmětů. Brno: Akademické nakladatelství CERM, s.r.o., 2003. DVOŘÁK, D. Od osnov ke standardům: Proměny kurikulární teorie a praxe. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2012. FRIEDMANN, Z., PECINA, P. Didaktika odborných předmětů technického charakteru. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. HAŠKOVÁ, A., PISOŇOVÁ, M., BITTEROVÁ, M. Didaktické prostriedky ako optimalizačný faktor procesu vzdelávania. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2011. KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. KOTRBA, T., LACINA, L. Aktivizační metody ve výuce. Příručka moderního pedagoga. Brno: Barrister&Principál, 2011. MAŇÁK, J. Nárys didaktiky. Brno: MU, 2003. MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. NOVÁKOVÁ, J. Aktivizující metody výuky. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Karolinum, 2014. RAMBOUSEK, V. Vybrané kapitoly z didaktiky a psychodidaktiky. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Karolinum, 2014. STEJSKALOVÁ, P. Didaktika praktického vyučování obchodu a služeb. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ZORMANOVÁ, L. Výukové metody v pedagogice. Praha: Grada, 2012. Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (13.02.2019)
|
|
||
Ústní zkouška je zaměřena na zvládnutí příslušných vědomosti ze všech tematických okruhů v rozsahu výuky a zadaných studijních pramenů. Zkouška má rádný a dva opravné termíny. Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (13.05.2019)
|
|
||
koncepce a organizační formy vyučování, prostředky vyučování; vyučovací metody, charakteristika, dělení do skupin, význam jednotlivých metod vzhledem k cíli vyučovací jednotky, aktivizující vyučovací metody, metody prověřování a hodnocení žáků, specifika hodnocení v praktickém vyučování; didaktické zásady a jejich charakteristika; význam a způsoby pedagogické diagnostiky; pedagogická tvořivost a její projevy v práci učitele praktického vyučování; reflexe didaktiky v závěrečných pracích posluchačů. Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (13.05.2019)
|