|
|
|
||
Předmět seznamuje posluchače s významem, vznikem a úkoly předmětu, podává informace o otázkách cílů, úkolů, obsahu vyučování a vzdělávání, základních principech didaktiky.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (14.05.2019)
|
|
||
Aktivní práce při konzultacích. Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (28.10.2019)
|
|
||
ČADÍLEK, M. Didaktika praktického vyučování I. 2. vyd. Brno: Akademické nakladatelství. ČADÍLEK, M., STEJSKALOVÁ, P. Didaktika praktického vyučování II. Brno: Akademické nakladatelství CERM, s.r.o., 2003. ČADÍLEK, M., LOVEČEK, A. Didaktika odborných předmětů. Brno: Akademické nakladatelství CERM, s.r.o., 2003. DVOŘÁK, D. Od osnov ke standardům: Proměny kurikulární teorie a praxe. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2012. FRIEDMANN, Z., PECINA, P. Didaktika odborných předmětů technického charakteru. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. HAŠKOVÁ, A., PISOŇOVÁ, M., BITTEROVÁ, M. Didaktické prostriedky ako optimalizačný faktor procesu vzdelávania. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2011. KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. KOTRBA, T., LACINA, L. Aktivizační metody ve výuce. Příručka moderního pedagoga. Brno: Barrister&Principál, 2011. MAŇÁK, J. Nárys didaktiky. Brno: MU, 2003. MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. NOVÁKOVÁ, J. Aktivizující metody výuky. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Karolinum, 2014. RAMBOUSEK, V. Vybrané kapitoly z didaktiky a psychodidaktiky. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Karolinum, 2014. STEJSKALOVÁ, P. Didaktika praktického vyučování obchodu a služeb. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ZORMANOVÁ, L. Výukové metody v pedagogice. Praha: Grada, 2012. Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (13.02.2019)
|
|
||
postavení didaktiky v systému společenských věd, její vztah k pedagogice, základní pojmy didaktiky; základní orientace v evropském odborném vzdělávání; problematika kurikula a kurikulárních dokumentů, Národní program vzdělávání, rámcové vzdělávací programy, školní vzdělávací programy, tvorba a aktualizace školních vzdělávacích programů, analýza školních vzdělávacích programů v odborném školství, pedagogické dokumenty vztahující se k výuce předmětů podle odborného zaměření; cíle vyučování a jejich hierarchie; charakteristika obsahu učiva, jeho didaktická analýza, význam didaktické analýzy v přípravě učitele, význam mezitematických a mezipředmětových souvislostí; Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (14.05.2019)
|