|
|
|
||
Předmět objasňuje využívání vyučovacích principů, metod, organizačních forem a materiálních prostředků v odborném výcviku. Vysvětluje významu vzájemných vztahů mezi odborným výcvikem a ostatními předměty učebního plánu, objasňuje významu přípravy učitele odborného výcviku na vyučování.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (13.05.2019)
|
|
||
Aktivní práce při konzultacích. Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (28.10.2019)
|
|
||
ČADÍLEK, M., LOVEČEK, A. Didaktika odborných předmětů. Brno: Akademické nakladatelství CERM, s.r.o., 2003. ČADÍLEK, M., STEJSKALOVÁ, P. Didaktika praktického vyučování II. Brno: Akademické nakladatelství CERM, s.r.o., 2003. DVOŘÁK, D. Od osnov ke standardům: Proměny kurikulární teorie a praxe. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2012. FRIEDMANN, Z., PECINA, P. Didaktika odborných předmětů technického charakteru. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. KOTRBA, T., LACINA, L. Aktivizační metody ve výuce. Příručka moderního pedagoga. Brno: Barrister&Principál, 2011. MAŇÁK, J. Nárys didaktiky. Brno: MU, 2003. MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. NOVÁKOVÁ, J. Aktivizující metody výuky. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Karolinum, 2014. RAMBOUSEK, V. Vybrané kapitoly z didaktiky a psychodidaktiky. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Karolinum, 2014. STEJSKALOVÁ, P. Didaktika praktického vyučování obchodu a služeb. Brno: Masarykova univerzita, 2013. SVOBODA, E., BEČKOVÁ, V., ŠVERCL, J. Kapitoly z didaktiky odborných předmětů. Praha: ČVUT, 2004. ŠIMONÍK, O. Úvod do školní didaktiky. Brno: MSD s.r.o. Brno, 2003. ZORMANOVÁ, L. Výukové metody v pedagogice. Praha: Grada, 2012. Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (13.05.2019)
|
|
||
Ústní zkouška je zaměřena na zvládnutí příslušných vědomosti ze všech tematických okruhů v rozsahu výuky a zadaných studijních pramenů. Zkouška má rádný a dva opravné termíny. Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (13.05.2019)
|
|
||
vztahy mezi vědou a vyučovacím předmětem, mezipředmětové vztahy; koncepce a organizační formy vyučování, prostředky vyučování uplatňované v odborném výcviku; vyučovací metody uplatňované v odborném výcviku, význam jednotlivých metod vzhledem k cíli, aktivizující vyučovací metody uplatňované v odborném výcviku, metody kontroly a hodnocení, specifika hodnocení v odborném výcviku, klasifikace prospěchu; principy a podmínky vyučování, didaktické zásady; rozvíjení myšlení a tvořivosti v odborném výcviku; příprava učitele odborného výcviku na výuku odborného výcviku, hospitační činnost; materiální prostředky výuky a jejich využívání; bezpečnost a hygiena práce; reflexe didaktiky v závěrečných pracích posluchačů. Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (13.05.2019)
|