Posláním předmětu je seznámit studující s aplikacemi využití informačních a komunikačních technologií (ICT) ve vyučování a učení z různých perspektiv s cílem přispět k poznání a pochopení skutečného vzdělávacího potenciálu ICT a připravit studující na efektivní využití informačních technologií pro podporu inovativních metod výuky a učení.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (14.05.2019)
Learning outcomes of the course unit The aim of the course is to introduce students to the application of information and communication technologies (ICT) in teaching and learning from different perspectives with the aim to contribute to the knowledge and understanding of the actual educational potential of ICT and to prepare students for effective use of information technologies to support innovative teaching and learning methods.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (14.05.2019)
Podmínky zakončení předmětu
Vypracování, prezentace a rozprava nad zápočtovou prácí z témat předmětu. Není-li uvedeno jinak, požaduje se práce původní, vytvořená samostatně na základě v práci uvedené literatury a informačních zdrojů. Odevzdaný úkol může být vrácen k úpravě či přepracování. Uznané úkoly zakládají důvod k udělení zápočtu. Zápočet má řádný a dva opravné termíny.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (28.10.2019)
Literatura
BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání., Kladno: AISIS, 2003.
ČERNOCHOVÁ, M., JEŘÁBEK, T. Moodle a jeho využití ve školním prostředí. 2013.
ČERNOCHOVÁ, M., Vaňková, P. E-learning ve školní praxi. 2013.
FIALOVÁ, I. Web Pages Evaluation. In Proceedings TET 2001. Praha: UK, 2001.
JARKOVSKÁ, L. Úskalí genderově senzitivního vzdělávání. In: Vztahy, jazyky, těla. Praha: FHS UK v Praze, 2007.
JIROVSKÝ, V. Kybernetická kriminalita. Praha: Grada, 2007.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (14.05.2019)
Požadavky ke zkoušce
Předpoklad pro úspěšné splnění zkoušky je zvládnutí příslušných vědomostí za všech tematických okruhů v rozsahu výuky a zadaných studijních pramenů. Zkouška má rádný a dva opravné termíny, zkouška je písemná.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (14.05.2019)
Sylabus -
implementace informačních a komunikačních technologií do vzdělávání, postavení a funkce ICT ve vzdělávání - výuce a učení; synchronní a asynchronní komunikace ve vzdělávání; využití ICT ve výuce v závislosti na počtu počítačů, na aplikovaných programech, na charakteru použité technologie a připojení do sítě v různých etapách výuky; informační zdroje (klasické, e-zdroje), evaluace a využití zdrojů v edukaci; e-lerning, virtuální vzdělávací prostředí (Moodle); design e-learningových kurzů; digitální vzdělávací objekty, jejich evaluace a úložiště; internetové výukové projekty (vyprávění digitálních příběhů, primární zdroje, webquest); síťová generace (vlastnosti, vliv na výukové metody); právní problémy spojené s edukačními technologiemi (Creative Commons); gender a ICT, problémy, diagnostika; budoucnost vzdělávacích technologií.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (14.05.2019)
implementation of information and communication technologies in education, position and function of ICT in education - teaching and learning;
synchronous and asynchronous communication in education;
the use of ICT in teaching, depending on the number of computers, applied programs, the nature of the technology used and the connection to the network at various stages of teaching;
information resources (classical, e-resources), evaluation and use of resources in education;
e-lerning, virtual learning environment (Moodle);
design of e-learning courses;
digital educational objects, their evaluation and storage;
web-based learning projects (narrative of digital stories, primary sources, webquest);
network generation (properties, influence on teaching methods);
legal issues associated with Creative Commons;
gender and ICT, problems, diagnostics;
the future of education technologies.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (14.05.2019)