|
|
|
||
Seznámení posluchačů s významem pedagogiky v systému výchovy a vzdělávání, s filozoficko-historickými východisky, jejím využitím v současném vzdělávacím systému, v práci učitele na středních odborných školách. Vytvořit u studentů klíčové kompetence v oblasti struktury a funkce pedagogiky jako vědního oboru.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (14.05.2019)
|
|
||
Vypracování a prezentace zápočtové práce z oblasti zaměření předmětu. Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (28.10.2019)
|
|
||
JŮVA, V. Základy pedagogiky. Brno: Paido, 2001. PASCH, M. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. 2. vyd. Praha: Portál, 2005. PETTY, G. Moderní vyučování. Translated by Jiří Foltýn. 6. rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 3013. PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. 5., aktualizované a dopl. vyd. Praha: Portál, 2013. PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky. Praha: Portál, 2006, 3. aktual. vyd. 2009. PRŮCHA, J. Pedagogická evaluace: Hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Brno: CDVU 1996. PRŮCHA, J. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. 3., aktualizované vydání. Praha: Portál, 2012. PRŮCHA, J. (ed.). Pedagogická encyklopedie. Praha. Portál, 2009. SAK, P. a kol. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Praha: Portál, 2007. ŠTRÉBLOVÁ, M. Vybrané kapitoly z pedagogiky: informace – výchova – pedagogika. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. ŠTVERÁK, V., ČADSKÁ, M. Stručný průvodce dějinami pedagogiky. Praha: Karolinum, 2007. VAŠUTOVÁ, J. Být učitelem: Co by měl učitel vědět o své profesi. Praha: UK PedF, 2007. VORLÍČEK, Ch. Úvod do pedagogiky. Jinočany: H & H, 2000. Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (14.05.2019)
|
|
||
filozofie výchovy v historickém kontextu; pedagogické koncepce v dějinách pedagogiky; pedagogické propedeutiky, struktura, členění pedagogických disciplín; vývoj pedagogiky jako vědy, vztah pedagogiky k ostatním vědním oborům; pedagogika jako vědní disciplína; pojetí tradiční pedagogiky a moderní pedagogiky, proměny pedagogické terminologie; sociální a individuální význam vzdělávání, rovný přístup ke vzdělání, celoživotní vzdělávání; česká výchovně vzdělávací soustava, vzdělávání v kontextu evropské integrace; vzdělávání v 21. století, školský systém v ČR – trendy, perspektivy, aktuální školská legislativa; nařízení vlády o soustavě oborů vzdělání v základním, středním a vyšším odborném vzdělávání; Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (14.05.2019)
|