|
|
|
||
Posláním předmětu je seznámení s vědním oborem, objasnění významu studia, uvedení do struktury vědního oboru, vysvětlení základních psychologických pojmů, jevů a teorií psychologie a vývojové psychologie.
Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (14.05.2019)
|
|
||
Vypracování seminární práce z oblasti profese učitele odborných předmětů. Úspěšné absolvování a splnění kontrolního zápočtového testu. Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (14.05.2019)
|
|
||
ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. GILLERNOVÁ, I. a kol. Slovník základních pojmů z psychologie. Praha: Fortuna, 2000. HADJ-MOUSOVÁ, Z. Sociální psychologie. Praha: UK PedF, 2003. HADJ-MOUSSOVÁ, Z. Pedagogická psychologie pro vychovatele. Praha: UK PedF, 2006. HELUS, Z. Psychologie. Praha: Fortuna, 1995. HELUS, Z. Osobnost a její vývoj. Praha: PedF UK, 2003. HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. 2. přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2015. MAREŠ, J. Pedagogická psychologie. Praha: Portál, 2013. PAULÍK, K. Psychologie osobnosti pro praxi: učební text pro distanční studium. Ostrava: OU, 2007. PÁVKOVÁ, J. Psychologie pro pedagogy: sociální a pedagogická psychologie. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Karolinum, 2014. VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie: Dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál, 2000. Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (14.05.2019)
|
|
||
psychologie jako vědní obor, předmět psychologie, obory; metody psychologie; historie a současnost psychologie; psychika, psychické jevy, jejich třídění a charakteristika; osobnost, složky osobnosti, typologie; motivace lidského jednání; ontogenetický vývoj lidského jedince; psychologické aspekty výchovy a vzdělávání pubescentů a adolescentů; psychologické aspekty výchovy a vzdělávání dospělých a seniorů; Poslední úprava: Reitmayer Ladislav, PaedDr., CSc. (14.05.2019)
|