Program III. Se zaměřuje v návaznosti na I.a II. na reflexi činností speciálního pedagoga, jeho zodpovědného lidského
konání se zřetelem na dodržování etických a humánních principů a sledování inkluzívních cílů v interakci se
znevýhodněnými osobami.
Obsah a témata: reflexe projektivní a kreativní, parametr budoucnosti v procesu profesní přípravy, sledování etického
aspektu profesionálního jednání , důsledky profesního rozhodování, alternativní volby při práci s klientem, příprava plánu či
dlouhodobější strategie provázení klienta, změny ve strategii, pokud se ukazuje jako neefektivní nebo pokud dojde k
náhlé změně v životní situaci klienta, vyhodnocení postupu, formulace cílů a doporučení, řešení konfliktů a problémových
situací.
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (08.06.2009)
Program III [in connection with I and II] is focused on reflection of activities of the special educator, his/her competent
human activity with respect to ethic and human principles, and pursuing of inclusive aims in interaction with disadvantaged
persons. Content and topics: projective and creative reflection, parameter of future of professional preparation, pursuing of
ethical aspects of professional dealing, results of professional decision making, alternative options when working with a
client, preparation of plan or long-term strategy of client's guiding, strategy changes if it looks as non-efficient or in case of
client's life situation changing, practice evaluation, formulation of aims and recommendations, solving of conflicts and
problematic situations.
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (08.06.2009)