PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Sppg znevýhodněného člověka s TP II. - OBSP18715
Anglický název: Special Education - Individuals with Physical Handicap II
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/1, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D.
Prerekvizity : OBSP18705, OBSP18725
Záměnnost : OK0218212
Je prerekvizitou pro: OBSP18720
Je záměnnost pro: OK0218212, OBSP18212
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Kurz přináší prohloubení znalostí absolventů Sppg zn.člověka s TP I. ( problematiky centrálních poruch hybnosti a jejich edukačních a psychosociálních důsledků, progresivních postižení hybnosti)a výklad nových témat: 1. Problematika vrozených vývojových vad v somatopedii. 2. Záchvatové stavy dětí, žáků a dospělých v somatopedii. 3. Zdravotní znevýhodnění v SPPG- typologie funkčních poruch a jejich psychosociálních důsledků ( epilepsie, diabetes, mellitus, roztroušená skleroza, záchvatové stavy jiné etiologie, bolest, dietetická opatření, režimová opatření, rodina s nemocným členem, zdravotní znevýhodnění ve škole) Seminář přináší prohloubení znalostí absolventů Sppg zn.člověka s TP I.v rovině praktické.
Poslední úprava: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (07.01.2019)
Podmínky zakončení předmětu

Studenti splní zkouškový test na 85 %.

Poslední úprava: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (07.01.2019)
Literatura

        HÁJKOVÁ,V. Podpora  speciálních vzdělávacích potřeb žáků se zdravotním  znevýhodněním, PedF UK, Praha, 2008.

HÁJKOVÁ, V.( ed.): Bazální stimulace, aktivace a komunikace v edukaci žáků s kombinovaným postižením. PRAHA:EPOCHA & Somatopedická společnost, 2009.

MICHALÍK, J. a kol. Metodika práce s žákem se vzácným onemocněním Studio Press, s.r.o. a Společnost pro MPS, 2012.

SIKOROVÁ, L.Potřeby dítěte v ošetřovatelském procesu. Praha: Grada Publishing, 2011, 208 s., 978-80-247-3593-1.

STEHLÍKOVÁ, P., MODRÁ, E. Epilepsie a dítě. Společnost E / Czech Epilepsy Association, z.s., Praha 2017 ISBN 978-80-906432-2-2

VÍTKOVÁ, M.  Somatopedické aspekty. Brno: Paido, 2006.

 


 

Poslední úprava: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (16.05.2019)
Sylabus

1. Problematika vrozených vývojových vad v somatopedii.

2. Záchvatové stavy dětí, žáků a dospělých v somatopedii.

3. Zdravotní znevýhodnění v SPPG- typologie funkčních poruch a jejich psychosociálních důsledků (epilepsie, diabetes, mellitus, roztroušená skleroza, záchvatové stavy jiné etiologie, bolest, dietetická opatření, režimová opatření, rodina s nemocným členem, zdravotní znevýhodnění ve škole).

4. Poúrazových stavů v dětském i dospělém věku a těžkého tělesného postižení. 

5. Význam volnočasových aktivit

Poslední úprava: Volemanová Marja Annemiek, PhDr., DiS., Ph.D. (13.05.2019)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK