|
|
|
||
Studenti mají možnost v průběhu celého semestru realizovat odbornou praxi z dramatické výchovy a to pod vedením fakultních učitelů - odborníků, kteří metody a techniky dramatické výchovy využívají při své pedagogické praxi. Studenti pracují intenzivně s jednou skupinou dětí a v rámci praxe mají za úkol zrealizovat lekce dramatické výchovy zaměřené na 1. rozvoj sociálních vztahů ve třídě, 2. na využití ostatních uměleckých výchov, 3. na práci s literárním textem, 4. na strukturování dramatu, 5. na řešení aktuálních problémů žáků. Studenti jsou klasifikováni na základě hodnocení vedoucího učitele praxe.
Poslední úprava: Martinovská Klára, Mgr., Ph.D. (20.09.2017)
|
|
||
Studenti získají kompetenci k plánování, realizování, reflektování a hodnocení výuky dramatické výchovy v podmínkách primární školy a předškolního zařízení, prohloubí kompetenci k vlastní sebereflexi. Základním prostředkem k získání těchto kompetencí je praxe, její teoretická reflexe a propojení s předmětem Teorie a didaktika dramatické výchovy. Poslední úprava: Martinovská Klára, Mgr., Ph.D. (20.09.2017)
|
|
||
Aktivní účast při pozorování a reflexích činností (dva náslechy u vedoucího učitele/učitelky, lekce vedené jinými studentkami).
Naplánování, realizování a reflektování jednotlivých činností a vyučovacích celků vycházejících ze ŠVP dané školy, plánů třídy a respektujících rámcový plán činností Praxe dramatické výchovy II. Předložení písemných materiálů: - popis, jakým způsobem je začleněna dramatická výchova do ŠVP dané školy - plány činností a hodin s reflexemi - poznámky k diagnostice a hodnocení jednotlivců a třídy v oblasti dramatické výchovy, ke stylu práce učitele, - další náměty a materiály k výuce, zkušenosti z absolvované praxe a podněty z doporučené literatury
Vypracování závěrečné písemné úvahy. Prokázat schopnost pohovořit o podnětech z doporučené literatury - ústní pohovor před udělením klasifikovaného zápočtu. 100% docházka, nepřítomnost z důvodu nemoci se nahradí po domluvě s vedoucím učitelem. Splnění požadavků na náplň obsahu jednotlivých dramatických lekcí. Poslední úprava: Kropáčková Jana, PhDr., Ph.D. (29.10.2019)
|
|
||
BLÁHOVÁ, K.: Uvedení do systému školní dramatiky. Praha: ARTAMA 1996, 83 stran. ISBN 80-7068-070-9. Poslední úprava: Martinovská Klára, Mgr., Ph.D. (20.09.2017)
|
|
||
Seminář. Náslechová praxe. Průběžná praxe. Diskuse. Rozbor
V případě nezbytnosti distanční výuky, budou studentům zadány samostatné úkoly na základě odborné literatury, videoukázek a odborných článků. Poslední úprava: Hanyš Holemá Irena, Mgr. et Mgr., Ph.D. (01.10.2020)
|
|
||
Sylabus:
Obsah práce pro 1.st. ZŠ,v modifikované podobě pro Uč. MŠ
1/ Úvod do dané problematiky, instruování studentů, seznámení studentů s požadavky pro získání KZ. 2/ Náslech u učitele využívajícího metody a techniky DV při výuce. 3/ Realizace lekce vycházející z aktuálního problému, tématu, situace dané třídy / školní výlet, sociální vztahy, život třídy/. 4/ Realizace lekce vycházející z aktuálně probírané výukové látky a očekávaných výstupů /spolupráce s vedoucím učitelem/. 5/ Realizace lekce inspirované literárním textem / pohádka, pověst, povídka, poezie, bajka /. 6/ Realizace lekce v níž bude propojena dramatická výchova s jinými esteticko-výchovnými předměty /VV, HV, pohybová/. 7/ Realizace Strukturovaného dramatu – realizované s ohledem k možnostem a zkušenostem dané věkové kategorie dětí. /inspirace: historické téma, literární text, sociální vztahy, apod./ Poslední úprava: Martinovská Klára, Mgr., Ph.D. (20.09.2017)
|
|
||
Seminář je primárně určen studentům specializace dramatická výchova. Poslední úprava: Martinovská Klára, Mgr., Ph.D. (20.09.2017)
|
|
||
Aktivní účast při pozorování a reflexích činností (dva náslechy u vedoucího učitele/učitelky, lekce vedené jinými studentkami).
Naplánování, realizování a reflektování jednotlivých činností a vyučovacích celků vycházejících ze ŠVP dané školy, plánů třídy a respektujících rámcový plán činností Praxe dramatické výchovy II. Předložení písemných materiálů: - popis, jakým způsobem je začleněna dramatická výchova do ŠVP dané školy - plány činností a hodin s reflexemi - poznámky k diagnostice a hodnocení jednotlivců a třídy v oblasti dramatické výchovy, ke stylu práce učitele, - další náměty a materiály k výuce, zkušenosti z absolvované praxe a podněty z doporučené literatury
Vypracování závěrečné písemné úvahy. Prokázat schopnost pohovořit o podnětech z doporučené literatury - ústní pohovor před udělením klasifikovaného zápočtu. 100% docházka, nepřítomnost z důvodu nemoci se nahradí po domluvě s vedoucím učitelem. Splnění požadavků na náplň obsahu jednotlivých dramatických lekcí.
Poslední úprava: Martinovská Klára, Mgr., Ph.D. (20.09.2017)
|