Exkurze II - OB2321A22
|
|
|
||
Cílem předmětu je propojení teoretických poznatků a poznatků, získaných studiem
s konkrétními jevy a objekty výtvarné kultury na českém a evropském území od baroku
po současnost.
Konkrétní obsah, trasa a místa exkurze budou připravena tak, aby studenti získali základní informace o trase a místech
a mohli splnit jmenovitě uložené osobní úkoly (studium další literatury a aktuálních informačních zdrojů - Internet), zaměřené
na určité jevy a objekty a jejich včlenění do komplexu poznatků teorie a dějin výtvarné kultury.
Specifická pozornost bude věnována architektonickým a uměleckým památkám, uměleckým sbírkám, galeriím a
objektům 18. až 20. století.
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.04.2012)
|
|
||
Cíl výuky: Umělecko-historické a didaktické aspekty interpretace uměleckých památek na českém území od 19. století do současnosti Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.04.2012)
|
|
||
POCHE, E.: Umělecké památky Čech 1. A - J. ČSAV, Praha 1977.
POCHE, E.: Umělecké památky Čech 2. K - O. ČSAV, Praha 1978. POCHE, E.: Umělecké památky Čech 3. P - Š. ČSAV, Praha 1980. POCHE, E.: Umělecké památky Čech 4. T - Ž. ČSAV, Praha 1982. Umělecko-historické publikace, katalogy sbírek a galerií, věnované uměleckým muzeím a galeriím a konkrétním památkám architektury atd. www stránky galerií, muzeí, institucí, organizací v návaznosti na aktuálně probíhající významné výstavy a expozice výtvarné kultury a umění. Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.04.2012)
|
|
||
exkurze Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.04.2012)
|
|
||
odborná analýza přidělených objektů zápočet Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.04.2012)
|
|
||
Sylaby: sakrální (kostely, kaple, kláštery) a profánní (paláce, divadla, úřady ad.) architektura, sochařská a malířská díla v galerijních a jiných sbírkách a ve výzdobě sakrální architektury. Klíčová slova: umělecká památka, architektura, region, urbanismus, umělecká díla, sochařství, malířství, ochrana památek Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.04.2012)
|