|
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit se současnými globálními problémy životního prostředí s akcentem na subjektivní vnímání životního prostředí a jeho vlivu na zdraví.
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.10.2010)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit se současnými globálními problémy životního prostředí s akcentem na subjektivní vnímání životního prostředí a jeho vlivu na zdraví. Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.02.2011)
|
|
||
KOHÁK, E. Závod s časem: Texty z morální ekologie. Praha : Torst, 1996. KOHÁK, E. Zelená svatozář: Kapitoly z ekologické etiky. Praha : SLON, 2003. KOLÁŘSKÝ, R. Filosofie a současná ekologická krize. Praha : Filosofia, 1998. LORENZ, K. Odumírání lidskosti. Praha : Mladá fronta, 1997. LORENZ, K. 8 smrtelných hříchů člověka. Praha : Akademia, 2000. PALATÝ, J. Toxikologie a životní prostředí. Praha : VČHT FTOP, 1993. PIPERE, P.(ed.) Education and Sustainable Development: First Steps toward Changes. Volume 1, 2006. Daugavpils University, 2006. ISBN 9984-14-303-1 Životní prostředí v Evropské unii na přelomu století. Evropská agentura pro životní prostředí, 1999. Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (04.07.2008)
|
|
||
Aktivní účast minimálně 80%. Zpracování zadaného úkolu. Poslední úprava: Thorovská Alena, PhDr. (19.01.2017)
|
|
||
1. Základní ekologické a environmentální pojmy a jejich souvislosti.
2. Vývoj vztahu člověka k přírodě a životnímu prostředí. Globální problémy.
3. Vliv antropogenní činnosti na životní prostředí (atmosféru, hydrosféru, pedosféru), společná zodpovědnost za životní prostředí. Dobrovolné dohody a přístup k ochraně životního prostředí. Vztah stát - průmysl - spotřebitel.
4. Nezbytnost provázanosti ekologického myšlení a sociálních věd. Psychologie a ekologie, vnímání životního prostředí.
5. Životní prostředí jako zdroj informací. Životní prostředí a zdraví. Sociální systém a životní svět, životní prostředí a mezilidské interakce, lidské teritoriální chování, problém přelidnění, ekologická psychologie soukromí.
6. Stav a problémy životního prostředí v ČR, regionu a místě.
7. Životní prostředí a děti.
8. Environmentální výchova - význam, vývoj, pojetí, cíle; metody, formy a prostředky environmentální výchovy ve škole i v mimoškolní oblasti. Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (22.10.2010)
|