|
|
|
||
Předmět je pojímán jako psychosomatická disciplína. Z tohoto pohledu budou sledovány poznatky z anatomie a fyziologie lidského hlasu (včetně specifik hlasu dětského a vývojové etapy lidského hlasu). Psychosomatický přístup bude prostupovat též okruhy vztahující se k didaktice a metodice zpěvu (dech, fonace, rezonce, artikulce, pěvecké vazby, typy cvičení, hudební frázování) i specifická témata věnující se např. problematice hlasové a duševní hygieny (příčiny hlasové únavy, hlasových poruch, postupy a zásady uplatňované při nápravě chybné hlasové funkce, reedukační hlasová cvičení). Poslední úprava: TICHAA/PEDF.CUNI.CZ (17.03.2013)
|
|
||
Seznámit se teoreticky i prakticky se základními principy hlasové funkce. Pochopit psychosomatickou podmíněnost procesu hlasotvorby. Propojenost teoretických poznatků s metodickou prací s hlasem. Poslední úprava: TICHAA/PEDF.CUNI.CZ (18.03.2013)
|
|
||
Zápočet na konci semestru bude udělen po předložení a prezentaci vlastních názorůna na úlohu hlasové výchovy v práci učitele HV s uvedením konkrétních ukázek hlasových cvičení, které si posluchač z nabídnutých variant osvojil a vybral pro své ped.působení. Poslední úprava: TICHAA/PEDF.CUNI.CZ (18.03.2013)
|
|
||
Hlasová výchova - psychosomatická disciplína - úzká vazba mezi hlasem, psychickou a tělesnou kondicí jedince. Základní poznatky z anatomie a fyziologie hlasu. Vývojové etapy lidského hlasu. Dech, fonace, rezonce, artikulce, pěvecké vazby, typy cvičení, hudební frázování. Hlasová a duševní hygiena (příčiny hlasové únavy, hlasových poruch, postupy a zásady uplatňované při nápravě chybné hlasové funkce, reedukační hlasová cvičení) Poslední úprava: TICHAA/PEDF.CUNI.CZ (17.03.2013)
|
|
||
Prohloubený zájem o práci s hlasem Poslední úprava: TICHAA/PEDF.CUNI.CZ (17.03.2013)
|