|
|
|
||
Reklamní komunikace, její funkce a typy, jazykové a nejazykové prostředky reklamy, stereotypy a hodnoty v reklamě. Přesah reklamy do různých společenských sfér.
Poslední úprava: Holanová Radka, PhDr., Ph.D. (26.01.2022)
|
|
||
Studující: · bude znát funkce a typy reklamní komunikace; · pozná jazykové a nejazykové prostředky reklamy; · uvědomí si stereotypy a hodnoty v reklamě; · uvědomí si přesah reklamy do různých společenských sfér. Poslední úprava: Holanová Radka, PhDr., Ph.D. (27.09.2024)
|
|
||
Požadavky k zápočtu: 1) Vystoupení v semináři - prezentace tématu dle zadání na prvním semináři. 2) Rozbor přesvědčovacích/jazykových prostředků jednoho reklamního textu (nebo typu reklamního textu). Doprovázené ilustračním materiálem. Kolokvium na posledním semináři.
Poslední úprava: Holanová Radka, PhDr., Ph.D. (26.01.2022)
|
|
||
BURTON, G.; JIRÁK, J.: Úvod do studia médií. Brno: Barrister & Principal, 2001. ISBN 80-85947-67-6. HOLANOVÁ, R.: Intertextualita v reklamě. Praha: Karolinum 2013. MIČIENKA, M.; JIRÁK, J. (et al.) Základy mediální výchovy. Praha : Portál, 2007. Ogilvy, D.: Ogilvy o reklamě, Praha, MANAGEMENT PRESS 1996 POŠTOLKA, V. Kniha o reklamě. Praha : Reklamní klub, 1940. Bez ISBN. SRPOVÁ, H. Cílová skupina – faktor, který rozhoduje o podobě reklamy. In Od informace k reklamě. Ostrava : Ostravská univerzita, Filozofická fakulta, 2007, s. 123–160. ISBN 978-80-7368-265-1. SRPOVÁ, H. Reklama zaměřená na děti. In Jaklová, A. (ed.) Komunikace – styl – text. České Budějovice : Jihočeská univerzita, 2006. ISBN 80-7040-819-7. Šebesta, K: Reklamní texty. Jejich funkce a výstavba. Praha: FF UK 1990. Vysekalová, J.; Mikeš, J. Reklama – jak dělat reklamu. Grada, 2003: s. 108-109 Vysekalová, J. – Komárková, R.: Psychologie reklamy. Grada. VOŠAHLÍKOVÁ, P. Zlaté časy české reklamy. Praha : Univerzita Karlova v Praze, 1999. Poslední úprava: Holanová Radka, PhDr., Ph.D. (26.01.2022)
|
|
||
Poslední úprava: Holanová Radka, PhDr., Ph.D. (26.01.2022)
|
|
||
Studující: · popíše specifika reklamní komunikace, vyjmenuje druhy a typy reklamy; · pozná interdiskurzivnost a intertextovost v reklamě, vztáhne ji ke svému studiu, porovná s jinými prostředky užívanými v reklamě, uvede příklady; · vyjmenuje jazykové prostředky reklamy, pozná je v textu, popíše vztah jazykové normy a reklamního textu; popíše v reklamním textu konfiguraci hlásek, lexikum, morfologické prostředky, básnické figury a tropy, syntaktické prostředky; · vztáhne konkrétní reklamní text k adresátovi reklamy; · popíše nejazykové prostředky reklamy, zejm. obraz a zvuk využitý v reklamě; · odhalí stereotypy v reklamě, uvede příklady obrazu hodnot v reklamě; popíše typické archetypy užívané v reklamě, uvede příklady; · vyjmenuje a charakterizuje prostředky typické pro reklamu určenou dětem; · popíše principy využití humoru a erotiky v reklamě; · popíše základní pilíře v historii reklamy; uvede několik titulů literatury, která se věnuje historii reklamy; · vyjmenuje několik nejznámějších světových tvůrců reklamy, charakterizuje jejich styl; uvede několik cen udělovaných reklamním počinům a porovná je; · charakterizuje prostředky reklamy na internetu, skryté reklamy, reklamy na sociálních sítích; vysvětlí pojmy virální marketing, advergaming, product placement a uvede příklady; · uvede položky české legislativy zaměřené na reklamu; popíše etický kodex a aplikuje ho na konkrétní reklamy; uvede příklady reklam, které nesplňují podmínky dané legislativou a etickým kodexem; · uvede příklady práce s reklamou ve výuce mediální výchovy na ZŠ a SŠ; uvede příklady učebnic mediální výchovy a popíše aktivity zaměřené na reklamní komunikaci. Poslední úprava: Holanová Radka, PhDr., Ph.D. (27.09.2024)
|