|
|
|
||
The course focuses on fostering an appreciation and understanding of literature with child protagonists and its potential for
use in school classrooms. There will be close readings of important representative examples from prose and poetry, and
in-class activities working on reading, speaking, writing and listening English-language skills. The students will be expected
to give thought to the history of and criticism of this literature, as well as to the possible application of, and extension of, the
in-class activities for primary- and secondary-school English classrooms.
Poslední úprava: JANCOVI/PEDF.CUNI.CZ (19.08.2008)
|
|
||
Docházka 80% Aktivní účast na semináři. Úspěšné vypracování eseje - požadovaná minimální hranice úspěšnosti je 70%. Poslední úprava: VITRA/PEDF.CUNI.CZ (26.09.2016)
|
|
||
Doporučená literatura: Poslední úprava: VITRA/PEDF.CUNI.CZ (02.06.2016)
|
|
||
Texty k jednotlivým seminářům si studenti obstarají z MOODLu před začátkem semináře: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=4700 1. Charles Dickens: David Copperfield - extract I (listening) 2. Charles Dickens: David Copperfield - extract II (listening) 3. Státní svátek 4. Roald Dahl: Matilda - extract I 5. Roald Dahl: Matilda - extract II 6. A. A. Milne: Winnie-the-Pooh - extract I 7. A. A. Milne: Winnie-the-Pooh - extract II 8. E. B. White: Charlotte´s Web - extract I 9. E. B. White: Charlotte´s Web - extract II 10. O. Wilde: The Star-Child - extract I 11. Vánoční prázdniny 12. O. Wilde: The Star-Child - extract II Poslední úprava: VITRA/PEDF.CUNI.CZ (22.09.2016)
|