|
|
|
||
Cílem kurzu je získání informací o možnostech pedagogicko-psychologické intervence v předškolním věku u dětí s nerovnoměrným psychickým vývojem (rozvoj motoriky a grafomotoriky, lateralizace, řeči, vnímání, myšlení a dalších psychických funkcí), s adaptačními problémy v MtŠ, s neurotickými projevy, u školsky nezralých dětí. Studenti budou seznámeni s činnostmi pedagogicko-psychologických poraden, které se na intervenci podílejí, s obecnými metodami i konkrétními metodikami rozvoje, které jsou u nás uplatňovány.
Poslední úprava: Erudio ()
|
|
||
Literatura: Bogdanowitzová, M. - Swierkozsová, J.: Metoda dobrého startu. Ostrava, Kasimo 1998. Kirbiová, A.: Nešikovné dítě. Dyspraxie a další poruchy motoriky. Praha, Portál 2000. Kucharská, A. - Švancarová, D. Bezstarostné roky? Kroky a krůčky předškolním věkem. Praha, Scientia 2004. Matějček: Praxe dětského psychologického poradenství. Praha, SPN 1991. Matějček: Dítě a rodina v psychologickém poradenství. Praha, SPN 1992. Sindelarová, B.: Předcházíme poruchám učení. Praha, Portál 1995. Svobodová, Z. - Kolátorová, H: Hrajeme si s předškoláky. Pracovní listy pro rozvíjení grafomotoriky, myšlení, matematických představ, zrakového vnímání, koncentrace. Praha, PPPP s.r.o. 1995. Riefová, S.: Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole. Praktické postupy pro vyučování a výchovu dětí s ADHD. Třesohlavá, Z. - Černá, M. - Kňourková, M.: Dříve než půjde do školy. Praha, Avicenum 1990. Říčan a kol.: Dětská klinická psychologie. Praha, Avicenum 1991. Svancarová, D. ? Kucharská, A.: Test rizika poruch čtení a psaní u nastupujících školáků. Praha, Scientia 2001. Poslední úprava: KUCHARSA/PEDF.CUNI.CZ (28.09.2007)
|
|
||
Prevence, diagnostika, intervence a terapie v psychologickém poradenství, specifika v předškolním věku. Praxe klinických a poradenských psychologických zařízení, které se na psychoterapii a intervenci u dětí předškolního věku podílejí. Principy psychoterapie a konkrétní psychoterapeutické techniky v dětském věku. Metody pedagogické terapie v předškolním věku, metodické materiály pro rodiče předškoláků a učitelky MtŠ. Principy pedagogické a psychologické intervence a terapie se budou vztahovat k nejčastějším problémům v předškolním věku:
Poslední úprava: KUCHARSA/PEDF.CUNI.CZ (28.09.2007)
|