|
|
|
||
Poskytnout studentům teoretický základ pro celkovou orientaci v problematice cizojazyčné výuky s hlavním zaměřením na vyučování ruštině na různých stupních výuky a v různých vzdělávacích zařízeních. V jednotě s teoretickými poznatky začleněnými do širších vědních souvislostí rozvíjet u studentů dovednosti potřebné k úspěšnému řízení vyučovacího procesu. Připravit budoucí učitele k samostatnému rozhodování a k tvůrčímu řešení současného dění v didaktice cizích jazyků a k průběžnému samostatnému studiu odborné literatury v daném oboru.
Poslední úprava: Šaroch Jan, doc. Mgr., Ph.D. (21.09.2005)
|
|
||
Jelínek, S.; Purm, R. a kol.: Didaktika ruského jazyka. Vybrané kapitoly. Praha, SPN 1991. Jelínek, S. a kol.: Kapitoly z metodiky vyučování ruštině. 2. vydání. Praha, SPN 1980. Cícha, V. a kol.: Metodika ruského jazyka. 1. a 2. díl. Praha, SPN 1982. Hendrich, J. a kol.: Didaktika cizích jazyků. Praha, SPN 1988. Jelínek, S. a kol.: Metodické problémy vyučování cizím jazykům. Praha, SPN 1976. Jelínek, S. a kol.: Rusko-český lingvodidaktický slovník. Praha, UK, Karolinum 1992. Veselý, J.: Problematika vyučování ruštině jako blízce příbuznému jazyku. Praha, SPN 1985. Kapitonova, T. I.; Ščukin, A. N.: Sovremennyje metody obučenija russkomu jazyku inostrancev. Moskva, Russkij jazyk 1987. Ries, L.: Didaktiky ruštiny. Vyučování jako komunikace, součinnost a hra. I. a II. Pedagogická fakulta v Ostravě 1987. Purm, R. - Jelínek, S. - Veselý. J.: Didaktika ruského jazyka. Hradec Králové, Gaudeamus 1997. časopis Cizí jazyky Poslední úprava: Erudio ()
|
|
||
Didaktická problematika vyučování ruštině v české škole. Rozvíjení receptivních a produktivních řečových dovedností. Vyučování a učení slovní zásobě, gramatice, zvukové a grafické / pravopisné / stránce jazyka. Vyučování ruštině v sociokulturním kontextu. Řízení vyučovacího procesu. Kontrola a hodnocení výsledků. Humanistické aspekty vyučování ruštině. Poslední úprava: Šaroch Jan, doc. Mgr., Ph.D. (19.09.2005)
|