|
|
|
||
Pohyb a somatomentální vývoj osobnosti. Motorika člověka. Pohyb a tělesná cvičení. Pohybové schopnosti, jejich rozvoj a diagnostika. Pohybové dovednosti. Motorické učení. Somatotypy. Tělesná výchova její funkce, cíle a systém. Sport a sportovní trénink. Pohybová rekreace, pohybové režimy. Zdravotní a didaktické aspekty pohybových aktivit. Systémový přístup v rámci výzkumných metod v kinantropologii. Somatotypologie jakožto ukazatel výkonnosti jedince. Finální a procesuální stránka tělesných cvičení v režimu motorického učení. Vše v aplikaci na specifika studia.
Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (21.09.2023)
|
|
||
Cílem je osvojení základních pojmů, definic v antropomotorice a základní orientace v hlavních tématech antropomotoriky a teorie tělesné kultury. Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (30.10.2019)
|
|
||
V případě nutnosti zavedení distanční formy výuky bude tato výuka probíhat online ve virtuálním prostředí na platformě Microsoft Teams - a to v podobě přednášek, konzultací k přednáškám, prezentací zadaných seminárních prací studentů včetně jejich analýzy a reflexí k těmto úkolům a diskuse k dané problematice. Odkaz – adresa - link
Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (12.10.2020)
|
|
||
1. Zpracování a prezentace seminární práce. V případě zavedení distanční formy výuky dojde k eliminaci aktivní účasti na výuce a pro studenty budou v systému Moodle studijní materiály pro zakončení předmětu (pokud by tedy nebylo možné zakončit předmět standardním způsobem). Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (15.10.2020)
|
|
||
Hodaň, B. Úvod do teorie tělesné kultury. Olomouc: FTKUPa, 2000. Poslední úprava: HRABINEC/PEDF.CUNI.CZ (24.11.2013)
|
|
||
Požadavky na absolvování předmětu (tzn. zkoušky) vychází jednoznačně z obsahu, resp. sylabu tohoto předmětu, z anotace a doporučené literatury v charakteristice předmětu v SIS a jsou dále specifikovány vyučujícím na začátku semestru.
Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (30.10.2019)
|
|
||
Systémové pojetí tělesné kultury, tělesná výchova, sport a pohybová rekreace jako základní subsystémy TK. Systém základních pojmů TK. Druhy motoriky. Ontogeneze motoriky člověka. Tělesná cvičení, jejich strukturální, procesuální a finální stránka. Tělesná zdatnost a tělesná výkonnost. Zdravotně orientovaná zdatnost. Sportovní výkon. Motorické schopnosti, jejich biologický základ, struktura a testování. Motorické dovenosti a jejich testování. Somatotypy a jejich využití. Problematika výkonnostního sportu dětí a mládeže. Pohybová rekreace dětí a mládeže. Kinantropologie jako vědní obor a přínos dílčích disciplín k utváření teorie tělesné kultury. Systémový přístup v rámci výzkumných metod v kinantropologii. Somatotypologie jakožto ukazatel výkonnosti jedince. Finální a procesuální stránka tělesných cvičení v režimu motorického učení. Vše v aplikaci na specifika studia. Poslední úprava: doc. PhDr. Jiří Hrabinec, CSc. (12.11.2013) Poslední úprava: Dlouhý Martin, PhDr., Ph.D. (21.09.2023)
|