Zdravotní TV v systému tělesné kultury a tělesné výchovy. Výchova ke správnému držení těla, význam a metodika nácviku. Svalová nerovnováha a její důsledky. Osvojení vybraných diagnostických metod a základních vyrovnávacích prostředků.
Poslední úprava: Erudio ()
Health Aspects in the system of Physical Culture an Physical Education. The Education aiming to the correct posture of the human body, goals and principals of its learning. The muscle dysbalance and its results. Mastering of specific diagnostic methods and basic remedy means.
Poslední úprava: Erudio ()
Podmínky zakončení předmětu -
test
docházka 75%
Poslední úprava: Kainová Lucie, Mgr. (31.10.2019)
test
Poslední úprava: Kainová Lucie, Mgr. (31.10.2019)
Literatura -
Krištifič, J. Gymnastika pro kondičnía zdravotní účely. Praha: ISV, 2000.
Hošková, B., Matoušová, M. Kapitoly z didaktiky zdravotní tělesné výchovy. Praha, Karolinum, 1998.
Pernicová, H. a kol. Zdravotní tělesná výchova. Praha: Fortuna, 1993.
Kabelíková, K., Vávrová, M. Cvičení o obnovení a udržení svalové rovnováhy. Praha: Grada, 1997.
Kyralová, M., Matoušová, M. Zdravotní tělesná výchova II. část - učební text. Praha: Onyx, 1995.
Hronzová, M. Vyrovnávací a kondiční cvičení. Praha: Karolinum: 2011.
Srdečný, V. Tělesná výchova zdravotně oslabených. Praha: SPN, 1977.
Poslední úprava: Jahodová Gabriela, PhDr., Ph.D. (19.05.2019)
Krištifič, J. Gymnastika pro kondičnía zdravotní účely. Praha: ISV, 2000.
Hošková, B., Matoušová, M. Kapitoly z didaktiky zdravotní tělesné výchovy. Praha, Karolinum, 1998.
Pernicová, H. a kol. Zdravotní tělesná výchova. Praha: Fortuna, 1993.
Kabelíková, K., Vávrová, M. Cvičení o obnovení a udržení svalové rovnováhy. Praha: Grada, 1997.
Kyralová, M., Matoušová, M. Zdravotní tělesná výchova II. část - učební text. Praha: Onyx, 1995.
Hronzová, M. Vyrovnávací a kondiční cvičení. Praha: Karolinum: 2011.
Srdečný, V. Tělesná výchova zdravotně oslabených. Praha: SPN, 1977.
Poslední úprava: Kainová Lucie, Mgr. (31.10.2019)
Sylabus -
Formy zdravotní TV. Zdravotní skupiny. Vztah TV, ZTV a LTV, stavba a organizace cvičebních jednotek. Didaktické zásady v ZTV. Správné a vadné držení těla, vliv tělesných cvičení na držení těla. Cvičení pro jednotlivé oblasti těla. Cvičení protahovací, posilovací, relaxačnía dechová, koordinační a balanční. Cvičení s náčiním (tyče, švihadla, průžné tahy, balanční míče) a na nářadí (žebřiny. lavičky, kladiny, trampolíny, švédské bedny, žebříky). Požadavkem k zápočtu je osvojení základních pohybových dovedností (praktické cvičení) a schopnosti elementární diagnostiky (pozorování a hodnocení).
Poslední úprava: HAJKOVAJ (13.09.2005)
Forms of remedial physical education. Health classification. Relations between Physical education and Remedial or Therapeutic education. Structure and composition of lessons. Didactic principles of RPE. Correct and wrong posture, physical exercises and their influence on the posture. Exercises for particular parts of the body - local exercises. Stretching and strengthening exercises, relaxation and breathing exercises, balance and motor control exercises. Application of gymnastic tools or requisites (sticks, skippintg ropes, elastic bands, balance balls) and apparattus (wall bars, balance benches and beams, trampolines, ladders). Acquiring basic motor skills (practice) and elementary diagnostic skills (observing and assessment).