|
|
|
||
Seznámení s významem plavání. Nácvik a zdokonalování základních plaveckých dovedností s využitím plaveckých pomůcek (destičky, pontony, "nudle", packy, ploutve, pásy, plavecké brýle, míče apod.). Osobní zdokonalovací výcvik plaveckých způsobů prsa, znak a kraul s opětovným využitím plaveckých pomůcek. Korekce dříve fixovaných chyb. Nácvik startovního skoku a základních obrátek.Seznámení s metodikou nácviku jednotlivých plaveckých způsobů s využíváním pomůcek. Působení na plaveckou kondici pomocí tréninkových plaveckých metod a s využitím plaveckých pomůcek a časoměrného zařízení, hlavně vytrvalosti a síly,
Poslední úprava: Svobodová Irena, PaedDr. (21.06.2018)
|
|
||
Teoretické a praktické osvojení základů plavání. Poslední úprava: SVOBODOI/PEDF.CUNI.CZ (15.11.2012)
|
|
||
Zápočtové požadavky: - 80% účast na výuce, průběžné aktivní plnění výukových a výcvikových úkolů Praktické požadavky: - zvládnutí startovního skoku, - uplavat 200m souvisle bez přerušení a v průběhu plavání této tratě uplavat od plaveckého způsobu kraul, znak a prsa minimálně 25m v libovolném pořadí dle pravidel FINA - 100m jedním ze zvolených plaveckých způsobů v časovém limitu - plavání pod vodou v minimální vzdálenosti - ženy 10m a muži 13m Studenti plavou sami v oddělených drahách a každý student má 2 opravné pokusy pro splnění zápočtu
Cíl a obsah předmětu, stejně jako požadavky na ukončení předmětu, zůstávají i v distanční výuce nezměněné, mění se pouze forma výuky. Poslední úprava: Svobodová Irena, PaedDr. (30.09.2020)
|
|
||
Hoch, M. a kol. Plavání. Praha: SPN, 1983. Poslední úprava: Svobodová Irena, PaedDr. (22.03.2019)
|
|
||
Seznámení s významem plavání. Nácvik a zdokonalování základních plaveckých dovedností s využitím plaveckých pomůcek (destičky, pontony, "nudle", packy, ploutve, pásy, plavecké brýle, míče apod.). Metodika nácviku a nácvik techniky plaveckých způsobů - prsa, znak, kraul - využití plaveckých pomůcek. Korekce dříve fixovaných chyb. Nácvik startovního skoku a základních obrátek. Hry a jiné činnosti ve vodě s cílem rozšířit škálu plaveckých dovedností (využití plaveckých pomůcek - viz. výše). V praktických hodinách působit na zvyšování kondice studentů - rozvoj vytrvalosti a síly s uplatněním tréninkových metod, při jejichž používání se studenti učí sledovat svoji TF, čas zátěže, odpočinek, výkon za pomoci nástěnných stopek. Seznámení s bezpečností a hygienickými zásadami při výuce plavání. Záchrana tonoucího a dopomoc unavenému plavci. První pomoc u vody. Resuscitace. Zápočtové požadavky - 80% účast na výuce, průběžné aktivní plnění výukových a výcvikových úkolů, praktické požadavky - zvládnutí startovního skoku, provedení záchrané akce, uplavat 200m souvisle bez přerušení a v průběhu plavání této tratě uplavat od plaveckého způsobu kraul, znak a prsa minimálně 25m v libovolném pořadí.Každý student při plnění zápočtových požadavků plave samostatně v oddělených drahách. Poslední úprava: Svobodová Irena, PaedDr. (21.06.2018)
|