|
|
|
||
Kurz si zapisují studenti, kteří si zvolili prohlubující modul „Primární pedagogika I. - VI.“. Studenti v rámci tohoto modulu studují v zimním semestru tři předměty, tj. Primární pedagogika I., II., III. Zapisují se pouze do předmětu Primární pedagogika I – Filosofie pro děti. Do dalších předmětů je dodatečně zapíší vyučující. Hlavním obsahem kurzu je aktivní seznamování s konceptem filosofie pro děti (P4C), jeho principy, cíli, klíčovými fázemi i technikami.
Poslední úprava: Zemanová Blanka, Mgr. (10.09.2021)
|
|
||
Cílem konceptu filosofie pro děti je navodit ve třídě bezpečnou a podnětnou atmosféru, ve které se žáci společně učí si naslouchat, navzájem se respektovat, klást si otázky, samostatně přemýšlet a usuzovat, opírat svá rozhodnutí a jednání o konkrétní argumenty a být otevřený a empatický k ostatním. Cílem kurzu je rozvoj povědomí studentů učitelství o principech a cílech filosofie pro děti a jejich kompetencí v oblasti facilitování jednotlivých fází zkoumajícího společenství, využívání technik i stimulů pro společnou tvorbu důležitých (velkých) otázek. Poslední úprava: Zemanová Blanka, Mgr. (10.09.2021)
|
|
||
Poslední úprava: Zemanová Blanka, Mgr. (02.02.2022)
|
|
||
Zápočtové požadavky: aktivní účast na setkáních (100%, v případě neúčasti na některém setkání - náhradní práce), facilitace ve dvojici jednoho zkoumání (angl. Inquiry). Poslední úprava: Zemanová Blanka, Mgr. (09.10.2021)
|
|
||
BUCKLEY, J. P4C do kapsy - Začínáme s filozofií pro děti. Člověk v tísni, vzdělávací program Varianty 2015. ISBN 978-80-87456-66-8. BUCKLEY, J. Myšlení hrou - Filozofie v pohybu. Člověk v tísni, vzdělávací program Varianty 2015. ISBN 978-80-87456-67-5. BUCKLEY, J., BIGGLESTONE, T. P4C - Jak začlenit filosofii pro děti do kurikula. Člověk v tísni, vzdělávací program Varianty 2018. ISBN 978-80-7591-010-3. Michaund, O. What Kind of Citizen is Philosophy for Children Educating? What Kind of Citizen Should it be Educating? Philosophical Inquiry in Education 2020, Volume 27, No. 1, pp 31-45. Další podklady na: www.clovekvtisni.cz/filozofie-pro-deti www.thephilosophyman.com/circles
Poslední úprava: Zemanová Blanka, Mgr. (08.09.2021)
|
|
||
aktivizační, komunikační a facilitační metody, studium odborných textů a stimulů Poslední úprava: Zemanová Blanka, Mgr. (08.09.2021)
|
|
||
Student učitelství jako účastník zkoumajícího společenství Student učitelství jako facilitátor procesu zkoumání. Student učitelství v roli učitele plánujícího výuku. Poslední úprava: Zemanová Blanka, Mgr. (10.09.2021)
|