PředmětyPředměty(verze: 902)
Předmět, akademický rok 2022/2023
   Přihlásit přes CAS
New developments in astrophysics and theoretical physics - NTMF101
Anglický název: New developments in astrophysics and theoretical physics
Zajišťuje: Ústav teoretické fyziky (32-UTF)
Fakulta: Matematicko-fyzikální fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: oba
E-Kredity: 2
Rozsah, examinace: 0/1 [hodiny/týden]
Počet míst: neomezen
Minimální obsazenost: neomezen
Virtuální mobilita / počet míst: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Další informace: http://utf.mff.cuni.cz/vyuka/NTMF101
Poznámka: předmět lze zapsat opakovaně
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: doc. Mgr. Ondřej Pejcha, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Fyzika > Astronomie a astrofyzika, Teoretická a matematická fyzika
Patří mezi: Doporučené přednášky 2/2
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: doc. RNDr. Karel Houfek, Ph.D. (11.05.2018)
Předmět neformálně označovaný jako “science coffee” má několik cílů: tříbení schopnosti rychlého přečtení a porozumění vědeckému článku, diskuze vědeckých výsledků, přehled novinek v astrofyzice a teoretické fyzice a pěstování vazeb mezi studenty a zaměstnanci. “Science coffee” se schází dvakrát týdně po dobu 30 minut. Každá schůzka typicky pokryje 2 až 3 položky jako nový článek z arxiv.org, nature.com nebo sciencemag.com, nový článek některého z účastníků, přehled novinek z konferencí nebo jiné zajímavé novinky.
Podmínky zakončení předmětu - angličtina
Poslední úprava: doc. RNDr. Karel Houfek, Ph.D. (11.05.2018)

Credit is awarded for attending more than half of meetings and presentation of two papers in the semester.

Literatura - angličtina
Poslední úprava: doc. Mgr. Ondřej Pejcha, Ph.D. (04.03.2021)

"Science coffee at Charles University" at https://www.benty-fields.com/manage_jc?groupid=380

Metody výuky - angličtina
Poslední úprava: doc. Mgr. Ondřej Pejcha, Ph.D. (04.03.2021)

The format of the meeting is different from a more traditional Journal Club in the sense that more emphasis is placed on discussion rather than presentation. When discussing a paper, the point is to give broader context and convey the main argument of a paper, including the discussion of 1-2 main figures. The paper should be critically evaluated to reveal possible inadequacies (incorrect assumptions, missing physical effects, selections effects, misintepretation of the data, etc.).

We are meeting on Zoom at https://cuni-cz.zoom.us/j/97505053866?pwd=a01sWVU0YjlVNkVhK3E4TkZQY1VHZz09

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK