Referativní seminář, jehož obsah je tvořen na základě zájmu studentů. Obsahem jsou buď referáty z článků herně
orientovaných konferencí, či cvičení zaměřená na použití nových herních technologií, middleware či aplikací umělé
inteligence nebo herního designu.
Poslední úprava: T_KSVI (13.05.2015)
Referative seminar that is adapted according to the interest of students. The content will be filled with both oral
presentations of recent game development papers as well as workshops focused on game technologies,
middlewares, applications of artificial intelligence in games or game design.
Poslední úprava: T_KSVI (13.05.2015)
Podmínky zakončení předmětu -
K získání zápočtu je nutné:
pravidelná docházka na seminář;
alespoň jednou za semestr prezentovat svou práci.
Poslední úprava: Gemrot Jakub, Mgr., Ph.D. (13.10.2017)
To be accredited it is necessary to:
attend the seminar regularly;
give a presentation of your work.
Poslední úprava: Gemrot Jakub, Mgr., Ph.D. (13.10.2017)
Literatura -
Sborníky konferencí
● GDC
● Artificial Intelligence and Interactive Digital Entertainment
● Computational Intelligence in Games
● International Joint Conferences on Artificial Intelligence
● Motion in Games
● Intelligent Virtual Agents
● GameON
Herní soutěže
● StarCraft: Brood War
● General Video Game Competition
● Vindinium
● Battlecode
● Fighting Game Competition
● Capture-the-Flag Challenges
Angry Birds
Poslední úprava: T_KSVI (13.05.2015)
Conference proceedings
● GDC
● Artificial Intelligence and Interactive Digital Entertainment
● Computational Intelligence in Games
● International Joint Conferences on Artificial Intelligence