|
|
|
||
Poslední úprava: G_I (16.03.2011)
|
|
||
Poslední úprava: doc. Ing. Lubomír Bulej, Ph.D. (06.10.2017)
Zápočet je podmíněn účastí na cvičeních a vypracováním úkolů ve stanovených termínech. |
|
||
Poslední úprava: T_KSI (04.05.2007)
1. McConnell, S.: Code Complete. Microsoft Press, 2nd edition, ISBN 978-0735619678, June 2004. 2. On-line zdroje ve formě článků a esejí k probíranému tématu. |
|
||
Poslední úprava: doc. Ing. Lubomír Bulej, Ph.D. (06.10.2017)
Předmět nemá zkoušku v klasické podobě. Výsledná známka z předmětu je odvozena z bodového hodnocení úkolů. |
|
||
Poslední úprava: T_KSI (11.05.2007)
Základy vývoje a tvorby software. Inherentní a zavlečená složitost. Příprava a klíčová rozhodnutí.
Proměnné a konstanty. Obecná pravidla pro práci s proměnnými. Názvové konvence. Základní datové typy. Neobvyklé datové typy. Vytváření nových typů.
Řídící struktury a primitiva. Organizace kódu. Podmíněné příkazy. Smyčky. Obecná pravidla pro práci s řídícími strukturami. Neobvyklé řídící struktury. Metody řízené tabulkami.
Tvorba kvalitního kódu. Návrh metod. Pseudokód. Lokalita a duplicita kódu. Práce s výjimkami. Defenzivní programování. Návrh tříd. Dědičnost a kompozice. Vazby mezi třídami. Modularizace a abstrakce. Návrh rozhraní.
Programátorské umění. Styl a uspořádání kódu. Dokumentace kódu a způsoby komentování. Osobnostní kvality.
Zdokonalování kódu. Testování. Ladění. Refaktorizace. Kolaborativní techniky tvorby software. Ladění výkonu.
Proces tvorby software. Vztah mezi velikostí programu a způsobem tvorby. Plánování a řízení vývoje. Udržovatelnost software. Programovací nástroje.
|