PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Počítačové hry jako kulturní a společenský fenomén - NPOZ017
Anglický název: Video Games as a Socio-cultural Phenomenon
Zajišťuje: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Fakulta: Matematicko-fyzikální fakulta
Platnost: od 2017
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Rozsah, examinace: zimní s.:2/0, Zk [HT]
Počet míst: neomezen
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Garant: doc. Mgr. Vít Šisler, Ph.D.
Třída: Informatika Mgr. - volitelný
Kategorizace předmětu: Informatika > Předměty širšího základu
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Přednáška se zabývá počítačovými hrami jako komplexním fenoménem a jejich širšími kulturními, společenskými a politickými aspekty. Zejména se zaměří na historii počítačových her, širší aspekty vývoje her, teoretické a metodologické možnosti analýzy her, vztahy mezi hrami a politikou, reklamou ve hrách a možnostmi využití her ve výuce. Přednáška je vedena v anglickém jazyce, výuka probíhá na FF UK.
Poslední úprava: G_I (13.04.2011)
Literatura -

Bogost, Ian (2007). Persuasive Games: The Expressive Power of Videogames, Cambridge: The MIT Press.

Jahn-Sudmann, Andreas & Stockmann, Ralf (Eds.), (2008). Computer games as a sociocultural phenomenon: games without frontiers, war without tears. New York: Palgrave Macmillan.

Raessens, J. & Goldstein, J. (Eds.), (2005). Handbook of Computer Game Studies. Cambridge, MA: The MIT Press.

Poslední úprava: G_I (13.04.2011)
Sylabus -

Počítačové hry jsou populární médium a představují z ekonomického a společenského hlediska důležitou část zábavního průmyslu. V dnešní době se hráči počítačových her nerekrutují z určité úzce vymezené sociální skupiny, ale zahrnují široké vrstvy obyvatelstva bez ohledu na věk, pohlaví nebo sociální status. Přednáška se zabývá počítačovými hrami jako komplexním fenoménem a jejich širšími kulturními, společenskými a politickými aspekty. Zejména se zaměří na historii počítačových her, širší aspekty vývoje her, teoretické a metodologické možnosti analýzy her, vztahy mezi hrami a politikou, reklamou ve hrách a možnostmi využití her ve výuce.

1. Úvod

2. Historie počítačových her

3. Teorie a metodologie

4. Vývoj a design

5. Hráči počítačových her

6. Kognitivní a psychologické aspekty her

7. Učení pomocí počítačových her

8. Umění a estetika počítačových her

9. Reklama v počítačových hrách

10. Počítačové hry a politika

Během kurzu budou studenti v týmech pracovat na společném projektu. Výsledky projektu představí svým kolegům formou prezentace a zároveň odevzdají esej na dané téma. Výsledná známka bude vycházet z kvality prezentace a eseje.

Poslední úprava: G_I (13.04.2011)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK