|
|
|
||
Přednáška se věnuje fotorealistické syntéze obrazu: lokální modely odrazu světla, stínování, rekurzivní sledování
paprsku (Ray-tracing) včetně vylepšených a urychlených variant, textury, anti-aliasing a vzorkování, Monte-Carlo
rendering, zobrazovací rovnice a její řešení (Path-tracing, Photon mapping). Přednáška je doplněna cvičeními v
počítačové laboratoři. Cvičení se věnují praktickým aspektům předmětu a zadání průběžných zápočtových úkolů.
Poslední úprava: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (31.01.2018)
|
|
||
Pred úcastí na zkoušce je potreba mít minimálne odeslány všechny úlohy potrebné k získání zápoctu.
Zápocet je možné získat nejpozdeji k datu uvedeném na stránce http://cgg.mff.cuni.cz/~pepca/lectures/cv/npgr004.cz.php (ve školním roce 2017/18 je to 1. 7. 2018). Na téže stránce lze najít podrobná pravidla pro známkování.
Zápocet se získává za prubežne odevzdávané praktické úlohy, není relevantní definovat, jestli je to možné delat opakovane.
Zkoušku lze skládat opakovane, dle studijních predpisu, termíny jsou obvykle vypsány až do zárí. Poslední úprava: Pelikán Josef, RNDr. (22.06.2018)
|
|
||
Glassner A.: Principles of Digital Image Synthesis, Addison- Wesley, 1995
Foley, Van Dam, Feiner, Hughes: Computer Graphics, Principles and Practice in C, Addison-Wesley, 1995
Glassner A.: An Introduction to Ray Tracing, Academic Press, 1991
Žára J., Sochor J., Beneš B. a Felkel P.: Moderní počítačová grafika, 2. vydání, Computer Press, 2004 Poslední úprava: Pelikán Pavel, prof. (02.05.2005)
|
|
||
Zkouška je písemná a ústní (základ je písemný, jen v prípade nejasností nebo tesne kolem hranice známky je možné, že si zkoušející studenta/studentku povolá ke krátkému ústnímu vysvetlení).
Zkouší se vše, co bylo predneseno na prednáškách a cviceních, detaily je možné najít na webu: http://cgg.mff.cuni.cz/~pepca/lectures/npgr004.current.cz.php http://cgg.mff.cuni.cz/~pepca/lectures/npgr004.slides.cz.php
Hodnocení (známka) se skládá z bodu za cvicení (50-80 bodu) + bodu za zkoušku (0-100 bodu). Konkrétní hranice známek lze najít na http://cgg.mff.cuni.cz/~pepca/lectures/cv/npgr004.cz.php
Pred zkouškou je potreba mít minimálne odeslané úlohy na zápocet (takový pocet, aby z nej šlo získat zápocet). Poslední úprava: Pelikán Josef, RNDr. (22.06.2018)
|
|
||
Stínování: lokální modely odrazu světla, fyzikálně založené modely, konstantní a spojité stínování
Rekurzivní sledování paprsku (Ray-tracing): vrhání paprsku, princip rekurzivního sledování paprsku, výpočet průsečíků s objekty ve scéně
Vyhlazování (anti-aliasing) a vzorkování: princip vyhlazování, jednotlivé vzorkovací metody, adaptivní zjemňování a jeho kriteria
Textury: 2D a 3D textury, procedurální textury, náhodné textury, konstrukce šumové funkce
Distribuované sledování paprsku (Monte-Carlo): princip, použití pro výpočet měkkých stínů, neostrých odrazů, apod.
Urychlování výpočtu průsečíků: obalová tělesa, obalové hierarchie, prostorové adresáře, urychlovací stromy
Teorie realistického renderingu: základy fotometrie, zobrazovací rovnice, řešení metodami Monte-Carlo (vzorkování podle důležitosti, náhodné procházky, Ruská ruleta, kombinované odhady..)
Praktické metody M-C renderingu: Path-tracing, obousměrný path-tracing, Photon-mapping, .. Poslední úprava: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (31.01.2018)
|