Proces osvojování obsahu a metod středoškolské matematiky (projektování, realizace a hodnocení). Příprava a
hodnocení pedagogické praxe. Moderní výukové metody a techniky.
Poslední úprava: G_M (21.05.2012)
The process of acquiring the content and methods of high school mathematics. Preparation and evaluation of
teaching practice. Modern teaching methods and techniques.
Poslední úprava: Staněk Jakub, RNDr., Ph.D. (14.06.2019)
Podmínky zakončení předmětu -
Podmínky při distanční výuce:
1) Aktivní účast na online výuce, z výuky se lze omluvit. Dle počtu absencí bude případně stanoveno vypracování dalších úkolů.
2) Písemné vypracování pěti úkolů v předepsaných termínech.
Úkoly:
a) hospitační záznam z pedagogické praxe,
b) příprava na vyučovací hodinu,
c) příprava a vyhodnocení písemné práce,
d) příprava a vyhodnocení návrhu ústního zkoušení, vyhodnocení videozáznamu,
e) vyhledání a zhodnocení čtyř výukových online zdrojů k zadanému tématu.
Podmínky při prezenční výuce:
1. Aktivní účast na cvičeních, povoleny jsou vzhledem k praxi nejvýše dvě absence. V odůvodněných případech lze vyšší počet absencí nahradit vypracováním náhradních úkolů.
2. Písemné vypracování čtyř úkolů v předepsaných termínech. Úkoly:
a) hospitační záznam z pedagogické praxe,
b) příprava na vyučovací hodinu,
c) příprava a vyhodnocení písemné práce,
d) vyhledání a zhodnocení čtyř výukových online zdrojů k zadanému tématu.
Povaha předmětu neumožňuje opravný termín zápočtu v daném semestru.
Poslední úprava: Robová Jarmila, doc. RNDr., CSc. (02.05.2020)
Active participation in lessons (maximally two absences); elaboration and timely submission of assignments.
Poslední úprava: Robová Jarmila, doc. RNDr., CSc. (14.06.2019)
Literatura -
Hejný, M. a kol. Teória vyučovania matematiky 2. SPN, Bratislava, 1989.
Janík, T., Stuchlíková, I. Oborové didaktiky na vzestupu: přehled aktuálních vývojových tendencí. Scientia in educatione 1(1), 2010, 5-32.
Odvárko, O. a kol. Metody řešení matematických úloh. SPN, Praha, 1990.
Herman, J., Kučera, R., Šimša, J. Metody řešení matematických úloh I. 2., přeprac. vyd., MU, Brno, 2001.
Herman, J., Kučera, R., Šimša, J. Metody řešení matematických úloh II. 3., přeprac. vyd., MU, Brno, 2004.
Učebnice matematiky pro střední školy.
Školské dokumenty, vzdělávací programy v matematice.
Webové stránky MŠMT, KDM MFF UK. Vzdělávací portály.
Současná pedagogicko-psychologická literatura.
Poslední úprava: T_KDM (05.05.2014)
Hejný, M. a kol. Teória vyučovania matematiky 2. SPN, Bratislava, 1989.
Janík, T., Stuchlíková, I. Oborové didaktiky na vzestupu: přehled aktuálních vývojových tendencí. Scientia in educatione 1(1), 2010, 5-32.
Odvárko, O. a kol. Metody řešení matematických úloh. SPN, Praha, 1990.
Herman, J., Kučera, R., Šimša, J. Metody řešení matematických úloh I. 2., přeprac. vyd., MU, Brno, 2001.
Herman, J., Kučera, R., Šimša, J. Metody řešení matematických úloh II. 3., přeprac. vyd., MU, Brno, 2004.
High-school mathematics textbooks.
Web pages (Ministry of Education; Department of Mathematics Education, MFF UK)