Třetí pedagogická praxe je zaměřena na náslechy a samostatné
výstupy pod vedením
zkušeného fakultního učitele. Součástí praxe je seminář věnovaný reflexi
a zkušenostem studentů.
Pedagogická praxe je zajišťována zejména prostřednictvím fakultních škol, jejich seznam viz
https://www.mff.cuni.cz/cs/verejnost/fakultni-skoly/seznam-fakultnich-skol-mff-uk.
Poslední úprava: Staněk Jakub, RNDr., Ph.D. (30.04.2019)
The third teaching practice is focused on teaching descriptive geometry at upper secondary schools under the
guidance of an experienced teacher.
Poslední úprava: Staněk Jakub, RNDr., Ph.D. (14.06.2019)
Podmínky zakončení předmětu -
Podmínky pro získání zápočtu:
1. Hospitovat alespoň ve 12 výukových hodinách deskriptivní geometrie, příp. v hodinách stereometrie věnovaných zobrazování prostoru do roviny (zejména u fakultního učitele, dále u kolegů a dalších učitelů na dané škole).
2. Vykonat alespoň 12 samostatných výstupů (odučit 12 vyučovacích hodin deskriptivní geometrie, z čehož 4 výstupy mohu být v hodinách matematiky v tématu stereometrie).
3. Pomáhat při dalších aktivitách dle pokynů fakultního učitele (např. oprava písemných prací, asistence při výuce v počítačové učebně, dozor, konzultace, příprava pomůcek apod.).
4. Zúčastnit se povinného reflektivního semináře k pedagogické praxi (termín a místo konání budou upřesněny na začátku praxe).
5. Písemně vypracovat analýzu jedné odučené hodiny a odevzdat ji konzultantovi.
V odůvodněných případech, kdy student učí na částečný či plný úvazek na příslušném typu školy, lze požádat o uznání pedagogické praxe.
Povaha předmětu neumožňuje opravný termín zápočtu v daném semestru.
Poslední úprava: Moravcová Vlasta, RNDr., Ph.D. (01.10.2018)
Conditions for obtaining credit:
1. To observe at least 12 lessons of descriptive geometry or steremetry lessons devoted to projection.
2. Teaching at least 12 individual outputs (teach 12 lessons of descriptive geometry, 4 of which can be in mathematics lessons on stereometry).
3. Assist in other activities according to the instructions of the faculty teacher (e.g. correction of written works, assistance in teaching in the computer room, supervision, consultation, preparation of aids, etc.).
4. Attend a mandatory reflective seminar on pedagogical practice (date and place will be specified at the beginning of practice).
5. Analyze one lesson in writing and hand it in to the consultant.
In justified cases where a student is teaching part-time or full-time at the relevant type of school, recognition of this subject can be requested.
Attempt to receive the credit from exercise class cannot be repeated.
Poslední úprava: Moravcová Vlasta, RNDr., Ph.D. (29.10.2019)
Literatura -
Kupčáková M.: Základní úlohy deskriptivní geometrie v modelech. Prometheus, Praha, 2002.
Maňásková E.: Sbírka úloh z deskriptivní geometrie. Prometheus, Praha, 2010.
Čáp, J., Mareš, J.: Psychologie pro učitele. Portál, Praha, 2007.
Kalhoust Z., Obst O. a kol.: Školní didaktika. Portál, Praha, 2009.
Kupčáková M.: Základní úlohy deskriptivní geometrie v modelech. Prometheus, Praha, 2002.
Maňásková E.: Sbírka úloh z deskriptivní geometrie. Prometheus, Praha, 2010.
Čáp, J., Mareš, J.: Psychologie pro učitele. Portál, Praha, 2007.
Kalhoust Z., Obst O. a kol.: Školní didaktika. Portál, Praha, 2009.
Poslední úprava: T_KDM (13.04.2016)
Literature (only in Czech)
Kupčáková M.: Základní úlohy deskriptivní geometrie v modelech. Prometheus, Praha, 2002.
Maňásková E.: Sbírka úloh z deskriptivní geometrie. Prometheus, Praha, 2010.
Čáp, J., Mareš, J.: Psychologie pro učitele. Portál, Praha, 2007.
Kalhoust Z., Obst O. a kol.: Školní didaktika. Portál, Praha, 2009.
Kupčáková M.: Základní úlohy deskriptivní geometrie v modelech. Prometheus, Praha, 2002.
Maňásková E.: Sbírka úloh z deskriptivní geometrie. Prometheus, Praha, 2010.
Čáp, J., Mareš, J.: Psychologie pro učitele. Portál, Praha, 2007.
Kalhoust Z., Obst O. a kol.: Školní didaktika. Portál, Praha, 2009.
Poslední úprava: Robová Jarmila, doc. RNDr., CSc. (14.06.2019)
Sylabus -
Student hospituje ve výuce fakultního učitele a také ve výuce svých kolegů, kteří souběžně konají praxi na téže škole. Vykoná nejméně 12 samostatných výstupů, tj. odučí alespoň 12 hodin, a absolvuje nejméně 12 hospitací. Pomáhá při přípravě výukových hodin, opravách písemných prací, asistuje při výuce v počítačové učebně. Aktivně se zapojuje do dalších pedagogických povinností (dozor, porada, konzultace, příprava pomůcek apod.).
Součástí předmětu je povinný reflektivní seminář věnovaný reflexi praxe (termín a místo konání budou upřesněny na začátku praxe). Student dále vypracuje písemnou analýzu jedné odučené hodiny.
Poslední úprava: Moravcová Vlasta, RNDr., Ph.D. (01.10.2018)
Student observes the lessons of experienced teacher or lessons of his/her colleagues, who practice at the same school (at least 12 lessons), he/she teaches at least 12 descriptive geometry lessons. Student actively participates in other pedagogical activities (supervision, consultation, preparation of aids, etc.). He/she participates the final reflection seminar (the date will be specified before the beginning of practice). The student will also elaborate a written analysis of one his/her lesson.
Poslední úprava: Robová Jarmila, doc. RNDr., CSc. (14.06.2019)