|
|
|
||
Poznávací a pojmotvorný proces v dalších tématech školské matematiky na druhém stupni základní školy a na
střední škole. Analýza koncepce a obsahu některých partií školské matematiky včetně identifikace obtíží žáků v
těchto tématech; hodnocení žáků. Digitálních technologie ve výuce matematiky.
Poslední úprava: Staněk Jakub, RNDr., Ph.D. (20.01.2019)
|
|
||
Získání zápočtu je podmínkou pro konání zkoušky.
Podmínky získání zápočtu: 1. Aktivní účast na cvičeních, povoleny jsou nejvýše tři absence. V odůvodněných případech lze absence nahradit vypracováním dalších úkolů. 2. Vypracování dvou úkolů v průběhu semestru a jejich odevzdání v předepsaných termínech včetně prezentace v rámci cvičení. Témata úkolů: a) příprava na výkladovou hodinu z planimetrie na 2. stupni ZŠ nebo na SŠ, b) návrh aktivity žáků ve výuce geometrie s využitím programu GeoGebra.
Charakter zápočtu neumožňuje jeho opakování. Poslední úprava: Robová Jarmila, doc. RNDr., CSc. (18.03.2024)
|
|
||
Hejný, M., Novotná, J., Stehlíková, N. (eds.). Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Praha: UK PedF, 2004.
Hejný, M., Kuřina, F. Dítě, škola a matematika: konstruktivistické přístupy k vyučování. Praha: Portál, 2009.
Kuřina, F. Umění vidět v matematice. Praha: SPN, 1983.
Kuřina, F. Matematika a porozumění světu. Praha: Academia, 2009.
Janík, T., Stuchlíková, I. Oborové didaktiky na vzestupu: přehled aktuálních vývojových tendencí. Scientia in educatione 1(1), 2010, 5-32.
Moravcová,V., Robová,J.,Kaňková, Š. Práce s kartézskou soustavou souřadnic. In Náměty na aktivity rozvíjející matematickou gramotnost. Praha: PedF UK, 2019. Dostupný online: http://pages.pedf.cuni.cz/sc25/files/2020/02/N%C3%A1m%C4%9Bty-na-aktivity-rozv%C3%ADjej%C3%ADc%C3%AD-matematickou-gramotnost.pdf
Odvárko, O. a kol. Metody řešení matematických úloh. Praha: SPN, 1990.
Polák, J. Didaktika matematiky. Plzeň: Nakladatelství Fraus, 2014.
Robová, J. Integrace ICT jako prostředek aktivního přístupu žáků k matematice. Praha: UK, PedF, 2012.
Časopisy Matematika-fyzika-informatika, Učitel matematiky, Scientia in educatione
Názvy a značky školské matematiky. Praha: SPN, 1988.
Slovník školské matematiky. Praha: SPN, 1981.
Současné a starší učebnice matematiky pro druhý stupeň základních škol a pro nižší ročníky víceletých gymnázií
Současné a starší učebnice matematiky pro čtyřleté střední školy
Školské dokumenty a vzdělávací programy Poslední úprava: Robová Jarmila, doc. RNDr., CSc. (30.10.2020)
|
|
||
Získání zápočtu je podmínkou pro konání zkoušky.
Zkouška se skládá z písemné a ústní části. Písemná část předchází ústní části, její nesplnění znamená, že celá zkouška je hodnocena známkou neprospěl(a) a ústní část již nepokračuje. Nesložení ústní části znamená, že při dalším termínu je nutné opakovat obě části zkoušky, písemnou i ústní. Známka ze zkoušky se stanoví na základě hodnocení písemné i ústní části zkoušky.
Písemná část zkoušky se sestává ze čtyř středoškolských příkladů, jejichž řešení je doplněno didaktickými komentáři vztahujícími se k možným obtížím žákům při jejich řešení. Příklady korespondují se sylabem přednášky a s tím, co bylo probíráno na cvičení.
Požadavky u ústní části zkoušky odpovídají sylabu předmětu v rozsahu, který byl prezentován na přednášce. Poslední úprava: Robová Jarmila, doc. RNDr., CSc. (01.03.2021)
|
|
||
Poznávací a pojmotvorný proces, práce s chybou žáka, konstruktivistické přístupy k výuce. Projektování výuky matematiky, hodnocení žáků. Rozvíjení finanční gramotnosti žáků. Problémy výuky konstrukční geometrie, prostorová představivost; propojování poznatků z různých témat. Kombinatorické myšlení žáků.
Různé didaktické přístupy k výuce témat:
Diferenciální počet.
Planimetrie.
Stereometrie.
Analytická geometrie.
Kombinatorika a její využití v pravděpodobnosti.
Přínosy a rizika integrace digitálních technologií. Poslední úprava: Robová Jarmila, doc. RNDr., CSc. (18.03.2024)
|