|
|
|
||
Předmět vysvětlí základní matematický model perspektivní kamery, transformaci obrazů při pohybu kamery,
metody kalibrace kamery, výpočet pohybu kamery z obrazů a rekonstrukci trojdimenzionální scény. Teoretické
principy budeme demonstrovat na praktických úlohách vytvoření mozaiky z obrazů, měření geometrie
prostorových objektů kamerou a rekonstrukce geometrie scény z jejích projekcí. Navážeme na kurzy lineární
algebry, projektivní geometrie, algebraické geometrie a počítačové algebry.
Předmět nemusí být vyučován každý rok, je vyučován alespoň jednou za dva roky.
Poslední úprava: Žemlička Jan, doc. Mgr. et Mgr., Ph.D. (14.05.2019)
|
|
||
Předmět je zakončen ústní zkouškou. Poslední úprava: Žemlička Jan, doc. Mgr. et Mgr., Ph.D. (11.06.2019)
|
|
||
R. Hartley, A.Zisserman. Multiple View Geometry in Computer Vision. Cambridge University Press, 2000 Poslední úprava: T_KA (30.04.2015)
|
|
||
Zkouška má ústní formu. Její požadavky odpovídají obsahu přednesené látky. Poslední úprava: Žemlička Jan, doc. Mgr. et Mgr., Ph.D. (11.06.2019)
|
|
||
1. Geometrie v počítačovém vidění - co se řeší, proč a jak, a co se řešit neumí. 2. Elementy lineární algebry a afinní geometrie, reprezentace polohy tělesa v prostoru pro popis perspektivní projekce. 3. Matematický model perspektivní kamery. 4. Kalibrace a výpočet polohy perspektivní kamery z obrazů známé scény. 5. Homografie generovaná planární scénou a rotací kamery, konstrukce mozaiky z obrazů. 6. Projektivní rovina. Nevlastní body a přímka, úběžníky, horizont. Kalibrace kamery z úběžníků a z homografie. 8. Epipolární geometrie a její výpočet. 7. Autokalibrace perspektivní kamery z neznámé scény. 9. Výpočet pohybu kalibrované kamery z obrazů neznámé scény. 10. 3D rekonstrukce ze dvou obrazů neznámé scény - nekalibrovaná kamera. 11. 3D rekonstrukce ze dvou obrazů neznámé scény - kalibrovaná kamera. 12. Geometrie tří kalibrovaných kamer. Poslední úprava: T_KA (30.04.2015)
|