|
|
|
||
Předmět poskytuje studentům vhled do základních principů a procesů v herním designu. Představuje způsoby,
kterými lze tvořit herní narativ, různé druhy herních mechanik a jejich balancování. Zároveň také procvičuje praktické
dovednosti jako tvorbu vlastního herního design dokumentu. Součástí předmětu je také úvod do principů tvorby tzv.
serious games.
Poslední úprava: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (11.05.2023)
|
|
||
Cílem kurzu je představit základní principy designu různých žánrů počítačových her, demonstrovat povedné příklady z praxe a naučit se zformulovat vlastní game design dokument. Poslední úprava: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (11.05.2023)
|
|
||
Předmět je zakončen úspěšným složením zkoušky a získáním zápočtu. Zkouška se bude skládat z testu základních konceptů představených na přednáškách. Ke složení zkoušky je nutné nejprve získat zápočet. K získání zápočtu se požaduje aktivní participace na cvičení, seznámení se s povinnou četbou a plnění úkolů ze cvičení. Poslední úprava: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (11.05.2023)
|
|
||
Bogost, I. (2010) Persuasive Games: The Expressive Power of Videogames. The MIT Press, 464. Koster, R. (2013) Theory of Fun for Game Design. O´Reilly Media: second edition, 300. Schell, J. (2014) The Art of Game Design: A Book of Lenses. A K Peters/CRC Press; 2 edition, 600. Tekinbaş, K.S., Zimmerman, E. (2005) The Game Design Reader. The MIT Press, 960. Anthropy A., Clark, N. (2014) A Game Design Vocabulary: Exploring the Foundational Principles Behind Good Game Design. Addison-Wesley Professional: 1st edition, 218. Poslední úprava: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (11.05.2023)
|
|
||
Přednášky a cvičení, v rámci kterých budou rozebrány základní mechaniky a principy navrhování počítačových her. Studenti budou pracovat s povinnou četbou a zároveň povinnými herními tituly, na kterých budou prezentovány teoretické znalosti z přednášek. Poslední úprava: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (11.05.2023)
|
|
||
K připuštění ke zkoušce je potřeba pravidelná docházka na semináře, četba povinné literatury a plnění zadaných úkolů. Poslední úprava: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (11.05.2023)
|
|
||
1) Co je a co není game design? Jak definovat hru? Teoretický úvod do problematiky 2) Herní mechaniky, druhy herních mechanik a jejich balancování 3) Herní narativ, způsoby jeho tvorby, vyprávění skrze herní prostředí nebo vizuál 4) Současné trendy v herním průmyslu a jejich vliv na herní design 5) Kritický game design, jeho příklady a základní principy 6) Jak komunikovat herní design v týmu? Tvorba design dokumentu 7) Praktická tvorba herního designu a design dokumentu Poslední úprava: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (11.05.2023)
|