PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Praktikum z herního vývoje v nativním kódu - NCGD007
Anglický název: Practical Course on Native Game Development
Zajišťuje: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Fakulta: Matematicko-fyzikální fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neomezen
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Garant: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Vojtěch Černý
Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D.
Anotace -
Používání nástrojů specifických pro tvorbu počítačových her má v odvětví dlouholetou tradici. Dnes již prakticky žádné studio nevyvíjí hry bez podpory software třetích stran. V rámci předmětu bude představen vybraný software pro podporu vývoje počítačových her v nativním kódu, na kterém bude demonstrována podpora implementace: herních mechanik, herního uživatelského rozhraní, level designu, umělé inteligence, animací, hudby a zvuků včetně tvorby vlastních nástroju pro usnadnění těchto implementací.
Poslední úprava: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (24.01.2019)
Cíl předmětu -

Získání praktických dovedností s nativní tvorbou počítačových her skrz implementaci různých herních mechanik ve zvoleném software.

Poslední úprava: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (24.01.2019)
Podmínky zakončení předmětu -

Předmět je zakončen zápočtem. K získání zápočtu se požaduje vytvoření herního prototypu ve vybraném software podporující vývoj počítačových her v nativním kódu. Tyto počítačové hry je možné odevzdávat opakovaně, dokud nesplní požadavky cvičícího.

Poslední úprava: Gemrot Jakub, Mgr., Ph.D. (15.07.2020)
Literatura -

Knihy:

Romero, M. & Sewell, B. Blueprints Visual Scripting for Unreal Engine 5:

Unleash the true power of

Blueprints to create impressive games and applications in UE5, 3rd Edition.

isbn: 978-1801811583 (Packt Publishing).

Ulibarri, S. S. Unreal Engine C++ the Ultimate Developer’s Handbook: Learn

C++ and Unreal Engine by

Creating a Complete Action Game English. isbn: 979-8648492516

(Independently published).

Články:

Jokikokko, V. H. (2023). The Potential of Unreal Engine 5 in Game

Development: Exploring the Capabilities of the Unreal Engine.

McAuley, S., Hill, S., Martinez, A., Villemin, R., Pettineo, M., Lazarov,

D., ... & Zap Andersson, H. (2013, July). Physically based shading in

theory and practice. In ACM SIGGRAPH 2013 Courses (p. 22). ACM.

Internetové zdroje:

Unreal Engine 5, https://www.unrealengine.com/

Poslední úprava: Holan Tomáš, RNDr., Ph.D. (23.03.2023)
Metody výuky -

Cvičení zaměřená na jednotlivé oblasti práce s Unreal Engine 5 dle sylabu.

Poslední úprava: Holan Tomáš, RNDr., Ph.D. (23.03.2023)
Požadavky ke zkoušce -

Předmět nemá žádnou zkoušku, pouze zápočet.

Poslední úprava: Gemrot Jakub, Mgr., Ph.D. (15.07.2020)
Sylabus -

Unreal Engine 5

Přehled jednotlivých částí engine: architektura herního kódu (C++ vs Blueprints), strom scény, komponentový model herních objektů, osvětlení scény, materiály, skriptování pomocí blueprintů, fyzika, animace, pluginy, stromy chování, profilování hry.

Poslední úprava: Holan Tomáš, RNDr., Ph.D. (23.03.2023)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK