|
|
|
||
Používání nástrojů specifických pro tvorbu počítačových her má v odvětví dlouholetou tradici. Dnes již prakticky
žádné studio nevyvíjí hry bez podpory software třetích stran. V rámci předmětu bude představen vybraný software
pro podporu vývoje počítačových her v nativním kódu, na kterém bude demonstrována podpora implementace:
herních mechanik, herního uživatelského rozhraní, level designu, umělé inteligence, animací, hudby a zvuků
včetně tvorby vlastních nástroju pro usnadnění těchto implementací.
Poslední úprava: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (24.01.2019)
|
|
||
Získání praktických dovedností s nativní tvorbou počítačových her skrz implementaci různých herních mechanik ve zvoleném software. Poslední úprava: Töpfer Pavel, doc. RNDr., CSc. (24.01.2019)
|
|
||
Předmět je zakončen zápočtem. K získání zápočtu se požaduje vytvoření herního prototypu ve vybraném software podporující vývoj počítačových her v nativním kódu. Tyto počítačové hry je možné odevzdávat opakovaně, dokud nesplní požadavky cvičícího. Poslední úprava: Gemrot Jakub, Mgr., Ph.D. (15.07.2020)
|
|
||
Knihy:
Romero, M. & Sewell, B. Blueprints Visual Scripting for Unreal Engine 5: Unleash the true power of Blueprints to create impressive games and applications in UE5, 3rd Edition. isbn: 978-1801811583 (Packt Publishing).
Ulibarri, S. S. Unreal Engine C++ the Ultimate Developer’s Handbook: Learn C++ and Unreal Engine by Creating a Complete Action Game English. isbn: 979-8648492516 (Independently published).
Články:
Jokikokko, V. H. (2023). The Potential of Unreal Engine 5 in Game Development: Exploring the Capabilities of the Unreal Engine.
McAuley, S., Hill, S., Martinez, A., Villemin, R., Pettineo, M., Lazarov, D., ... & Zap Andersson, H. (2013, July). Physically based shading in theory and practice. In ACM SIGGRAPH 2013 Courses (p. 22). ACM.
Internetové zdroje:
Unreal Engine 5, https://www.unrealengine.com/ Poslední úprava: Holan Tomáš, RNDr., Ph.D. (23.03.2023)
|
|
||
Cvičení zaměřená na jednotlivé oblasti práce s Unreal Engine 5 dle sylabu. Poslední úprava: Holan Tomáš, RNDr., Ph.D. (23.03.2023)
|
|
||
Předmět nemá žádnou zkoušku, pouze zápočet. Poslední úprava: Gemrot Jakub, Mgr., Ph.D. (15.07.2020)
|
|
||
Unreal Engine 5 Přehled jednotlivých částí engine: architektura herního kódu (C++ vs Blueprints), strom scény, komponentový model herních objektů, osvětlení scény, materiály, skriptování pomocí blueprintů, fyzika, animace, pluginy, stromy chování, profilování hry. Poslední úprava: Holan Tomáš, RNDr., Ph.D. (23.03.2023)
|