Přednáška se bude zabývat zejména pamětí, a to jak z pohledu psychologie, tak neurobiologie. Budou
představeny výpočetní modely paměti a neuronálních struktur, o nichž se předpokládá, že s pamětí souvisí.
Uvedeme, jak se živé neurony učí. Další část přednášky se bude zabývat motorikou a prostorovou orientací. Pro
úspěšné absolvování předmětu se předpokládají znalosti z předmětu NAIL087 Informatika a kognitivní vědy I.
Přednáška bude vyučována v roce 2016/7 v českém jazyce a v roce 2017/8 v anglickém jazyce.
Poslední úprava: T_KSVI (18.04.2016)
This course gives an introduction into computational neuroscience and cognitive psychology. The second term will
focus primarily on memory systems, spatial cognition and motor systems, and also neural and behavioral
learning.
The lecture will be given in Czech language in 2016/7 and in English language in 2017/8.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: doc. Mgr. Cyril Brom, Ph.D. (15.06.2018)
Ústní zkouška
Test
Prezentace článku
Účast na experimentu
Poslední úprava: doc. Mgr. Cyril Brom, Ph.D. (15.06.2018)
Oral exams
Written test
Paper presentation
Participation in an experiment
Literatura
Poslední úprava: T_KSVI (26.03.2007)
Literatura:
Neuroscience: Exploring the Brain (Hardcover)
by Mark F Bear (Author), Barry Connors (Author), Michael Paradiso (Author); Lippincott Williams & Wilkins
Sternberg, R. J.: Kognitivní psychologie; Portál
Veselovský, Z.: Etologie: Biologie chování zvířat; Academia
The Psychology of Everyday Things by Donald A. Norman; Basic Books
Sylabus -
Poslední úprava: T_KSVI (04.05.2015)
1) Paměť, representace znalostí: pohled psychologie i neurobiologie; klasifikace pamětí, LTP, LTD; mentální rotace, mentální obrazovka, prostorová orientace; poznávání tváří; hippocampus a okolní struktury, place cells, grid cells, head-direction cells; výpočetní modely paměti.
2) Úvod do behaviorálních věd: behaviorismus, etologie, základní pojmy: FAP, imprinting, habituace, sensitisace, různé typy podmiňování; učení neurálně.
1) Memory and knowledge representation; spatial orientation; hippocampus.
2) Introduction into behavioral sciences, ethology. Imprinting, habituation, sensitization, operant and classical conditioning. Learning at the level on neurons and synapses.
3) Brain research methods
4) Motor system: oculomotor system, spinal cord, cerebellum, motor cortex, basal ganglia. Walking robots.