|
|
|
||
Souvislá pedagogická praxe navazuje na předchozí praxe a uskutečňuje se na spolupracující fakultní ZŠ, SŠ, případně i škole, kde je student již zaměstnán. Pedagogická praxe z chemie probíhá pod vedením kvalifikovaných vyučujících chemie na těchto školách a pověřeného vyučujícího z PřF UK. Její součástí jsou v menší míře hospitace ve výuce různých vyučujících a důraz je kladen na vlastní výuku studentů. Ta probíhá individuálně, tedy každý student je na praxi sám a vede hodiny pod vedením provázejícího učitele. Provázející učitel diskutuje se studentem přípravy, seznamuje ho se školní praxí, upozorňuje na problémové situace ve výuce chemie, v učivu nebo i chování třídy, diskutuje možnosti provedení výuky, a především: poskytuje kvalitní zpětnou vazbu ohledně odvedené hodiny. V prvních hodinách je možné vést hodinu chemie společně formou tandemu, což rozvíjí schopnost spolupráce studenta s provázejícím učitelem. Student v ideálním případě zvolí jednu souvislou praxi na ZŠ a druhou na SŠ, případně obě na SŠ, zároveň studentům s pedagogickou praxí může být praxe uznána na základě potvrzení úvazku učitele chemie. Během praxe přijíždí na návštěvu pracovník Katedry učitelství a didaktiky chemie, aby zhlédl pedagogický výstup studenta a účastnil se tripartitní reflexe.
Rozsah: Požadavky na jednu souvislou praxi: 30 hodin, z toho alespoň 10 hodin přímé výuky studenta, včetně jednoho laboratorního cvičení (dvouhodinový blok se počítá za jednu vyučovací jednotku). Fakultní učitel diskutuje se studentem přípravu, je facilitátorem pedagogické praxe a současně mentorem. Po skončení výuky reflektuje fakultní učitel se studentem vyučovací jednotku, diskutují odbornou a didaktickou správnost, možnosti vedení výuky, výzvy pro další výuku. Fakultní učitel sleduje progres studenta a upozorňuje jej na případné opakující se nedostatky, zároveň může nabízet způsoby řešení. Poslední úprava: Stratilová Urválková Eva, RNDr., Ph.D. (11.10.2024)
|
|
||
Příručka k pedagogickým praxím, 2020: https://www.natur.cuni.cz/fakulta/studium/bc-nmgr/pedagogicke-praxe/uvodni-informace/metodika-praxe-prf-uk-jednostranne.pdf Borůvková, J. - Šulcová, R. - Marada, M.: Příprava, organizace a realizace pedagogické praxe. UK v Praze, PřF 2002 Poslední úprava: Stratilová Urválková Eva, RNDr., Ph.D. (12.02.2020)
|
|
||
Požadavky k zápočtu: - účast na organizačním setkání před praxemi - hospitace 5-6 chemických hodin, zapisovat si postřehy, o kterých se bude diskutovat na závěrečném setkání - výuka 24 vyučovacích jednotek (z čehož 2 jsou laboratorní cvičení) - odevzdat v učebně přípravy na hodiny a materiály z příprav na výuku chemie (pracovní listy, testy, chemické hry, atd.) - vlastní reflexe absolvované praxe v rozsahu min 1/2 strany Poslední úprava: Stratilová Urválková Eva, RNDr., Ph.D. (11.10.2024)
|
|
||
Studenti během souvislých praxí: Poslední úprava: Stratilová Urválková Eva, RNDr., Ph.D. (11.10.2024)
|