|
|
|
||
Pedagogická praxe II probíhá jako jeden blok na jedné střední škole/gymnáziu a zpravidla trvá 4 týdny. Student během praxe hospituje 5 vyučovacích hodin biologie a vede výuku v rozsahu 19 vyučovacích hodin. Student v rámci výuky vede 4 samostatné vyučovací jednotky praktických cvičení (délka praktika 1 nebo 2 VH, je možné učit paralelky) a 11-15 vyučovacích hodin (do celkového počtu 19 VH).
Před zahájením praxe je nutné absolvovat informační schůzku. Termíny informačních schůzek: 12. 9. 2024, učebna B4 (případně online v meetu kurzu PPV 24-25 - https://classroom.google.com/c/Njg0MzAyMDgwNTk5?cjc=nhbscap kód: nhbscap) od 17 h 26. 9. 2024 od 17 h pouze online v meetu kurzu Praxe PPV 10. 10. 2024 od 17 h pouze online v meetu kurzu Praxe PPV Karolína Kotvaltová Sezemská; sezemskk@natur.cuni.cz - organizace a uznávání praxí Irena Chlebounová; irena.chlebounova@natur.cuni.cz - reflexní část praxí Web praxí: https://natur.cuni.cz/studenti/bakalarske-a-navazujici-magisterske-studium/pedagogicke-praxe Poslední úprava: Kotvaltová Sezemská Karolína, Mgr., Ph.D. (24.09.2024)
|
|
||
ČAPEK, R. (2017). Líný učitel. Jak učit dobře a efektivně. Praha: Raabe s. r. o. ČAPEK, R. (2019). Líný učitel. Cesta pedagogického hrdiny. Praha: Raabe s. r. o. ČAPEK, R. (2020). Líný učitel. Kompas moderního učitele. Praha: Raabe s. r. o. FONTANA, D. (2003). Psychologie ve školní praxi. Příručka pro učitele. Praha: Portál. Fořtík, V., Fořtíková, J. (2O15). Nadané dítě a rozvoj jeho schopností. Praha: Portál. GANAJOVÁ, M. a kol. (2021). Formatívne hodnotenie vo výučbe prírodných vied, matematiky a informatiky. Košice: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika. GILBERT, I. (2013). Essential Motivation in the Classroom. New York: Routledge. KARNSOVÁ, M. (1995). Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. Praha: Portál. KOLÁŘ, Z., ŠIKULOVÁ, R. (2009). Hodnocení žáků. Praha: Grada Publishing, a. s. KOLEKTIV AUTORŮ (2020). Příprava, organizace a realizace pedagogických praxí na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy. Praha: PřF UK. https://www.natur.cuni.cz/fakulta/studium/pedagogicke-praxe/uvodni-informace/praxe-online.pdf KOPŘIVA, P. a kol. (2008). Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála. KREJČOVÁ, L. (2013). Žáci potřebují přemýšlet. Co pro to mohou udělat jejich učitelé. Praha: Portál. LACINA, L., KOTRBA, T. (2015). Aktivizační metody ve výuce. Příručka moderního pedagoga. Brno: Barrister & Principal. MAREŠ, J. (1998). Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál. PETTY, G. (1996). Moderní vyučování. Praha: Portál. Říčan, P. (1995). Agresivita a šikana mezi dětmi. Jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. Praha: Portál. SIEGLOVÁ, D. (2019). Konec školní nudy. Didaktické metody pro 21. století. Praha: Grada Publishing, a. s. SITNÁ, D. (2013). Metody aktivního vyučování. Spolupráce žáků ve skupinách. Praha: Portál. VALIŠOVÁ, A., KOVAŘÍKOVÁ, M. (2021). Obecná didaktika. Praha: Grada Publishing, a. s. Poslední úprava: Chlebounová Irena, RNDr. (15.07.2023)
|
|
||
POŽADAVKY K ZÁPOČTU - účast na informační schůzce (před zahájením praxí!), reflexní schůzce a zápočtové schůzce - odevzdání formuláře A+B, C - zaslání rozvrhu Karolíně Kotvaltové (sezemskk@natur.cuni.cz) do tří dnů od zahájení praxí - včasné zaslání podrobné přípravy na hospitovanou hodinu přidělenému hospitujícímu, umožnění realizace hospitace před zápočtovým týdnem. V PŘÍPADĚ, ŽE BUDETE PRAXI VYKOVÁVAT MIMO PRAHU, KONTAKTUJTE PŘED ZAHÁJENÍM PRAXE KAROLÍNU KOTVALTOVOU (sezemskk@natur.cuni.cz) - hospitace předepsaného počtu hodin a odevzdání záznamů z hospitací (náslechových hodin) - odučení předepsaného počtu vyučovacích hodin - odevzdání 5 vzorových podrobných příprav včetně všech materiálů (pracovní listy včetně autorského řešení, prezentace, poznámky apod.). Jedna z podrobných příprav musí být na hospitovanou hodinu (student ji dopředu zasílá hospitujícímu) a jedna na laboralorní cvičení. - u hodin, ke kterým student neodevzdá podrobné přípravy, odevzdá portfolio použitých aktivizačních metod, her a aplikací, projektů, kritéria hodnocení, ukázky zpětné vazby od žáků... - vyplnění elektronického reflexního dotazníku (do týdne po skončení praxí) POKUD PRAXI ZE ZS NEZVLÁDNETE UKONČIT PŘED ZAČÁTKEM LS, ZAPIŠTE SI PŘEDMĚT DO SIS V LS ZNOVU (OPAKOVANÝ ZÁPIS, ODUČENÉ HODINY VÁM BUDOU UZNÁNY) UZNAT LZE POUZE JEDNU Z PRAXÍ, UZNÁNÍ PRAXE JE TŘEBA DOMLUVIT DOPŘEDU S KAROLÍNOU KOTVALTOVOU, ZÁROVEŇ JE TŘEBA SPLNIT VŠECHNY PODMÍNKY VÝŠE Poslední úprava: Kotvaltová Sezemská Karolína, Mgr., Ph.D. (24.09.2024)
|
|
||
- Poslední úprava: Kotvaltová Sezemská Karolína, Mgr., Ph.D. (24.09.2024)
|